Rezultat/porabljeni čas = učinkovitost = uspeh

Avtor: Martina Budal | Objava: 09.03.2013

»Smo ozki v programu in široki v geografskem pokrivanju sveta,« pravi Tone Stanovnik, soustanovitelj in direktor podjetja Špica International.


Tone Stanovnik: »Vedno si poskušam zamisliti kakšno uporabno vizualno predstavljivo temo, ki je rdeča nit delovanja Špice skozi vse leto.«

Skupaj s partnerji so prvo Špico, ki ponuja informacijske sisteme in rešitve za obvladovanje časa in prostora, leta 1989 ustanovili v Sloveniji in se nato širili predvsem na Balkan. Tako danes Špice delujejo na Hrvaškem, v Bosni, Srbiji in Makedoniji, nato pa so se špičaki obrnili tudi proti zahodu, po Avstriji sedaj Špico ustanavljajo v Angliji. Uspešna je tudi prodaja na Bližnjem vzhodu, kamor prodajo veliko sistemov za obvladovanje časa, ki temeljijo na biometričnih podatkih zaposlenih.  

Balkan na prvi pogled ni najbolj racionalna izbira, a Tone Stanovnik pravi, da sta vzhod in jug Trnuljčica, ki se bo vsak čas zbudila. Prepričan pa je tudi, da imamo Slovenci na Balkanu prednost, ker razumemo, da odločanje v tem okolju ne temelji le na razumu in matematiki. »Slovenci smo s čustvi na Balkanu, z glavo v Evropi, in to je odlično,« je prepričan. Hkrati je njegov pogled uprt vedno dlje proti vzhodu, vse do Indije na eni in z nafto bogatih rusko govorečih držav na drugi strani. 

V preteklosti so podjetje širili tudi z nakupi, danes pa je po Stanovnikovi oceni bolj kot za nove nakupe čas, da bi kakšno novo podjetje ustanovili in tako k obstoječi ponudbi dodali nove komplementarne tehnologije. Mlada podjetja funkcionirajo po drugačnem principu, zato meni, da je bolje omogočiti jim financiranje, ki jih bo držalo nad vodo, dokler sama ne splavajo, kot jih ohranjati znotraj drugače strukturirane in bolj zrele Špice. Vseeno pa opazujejo podjetja na robu regije, kjer so že prisotni, in iščejo priložnost, da katerega pritegnejo v Špico in hkrati razširijo svoj trg.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *