S kom se bomo primerjali?

Avtor: Jure Mikuž | Objava: 04.04.2011

Slovenska podjetja bodo dolgoročno zelo težko ohranjala svojo konkurenčnost, če se v njih in v celi družbi ne bo nekaj močno spremenilo.


Jure Mikuž: »Rešitev za nas se skriva v visoko specializiranih proizvodih in storitvah v nišah z visoko dodano vrednostjo, ki morajo nujno temeljiti na znanju.«

Slovenci smo od nekdaj sloveli po svoji marljivosti. To nas je v nekdanji skupni državi ločevalo od nekaterih drugih narodov in postavljalo v boljši položaj v primerjavi z njimi, ko govorimo o gospodarskem in socialnem statusu. Ta dogma o marljivosti Slovencev se je tako globoko zasidrala v zavest slovenskega prebivalstva, da je postalo skoraj bogokletno podvomiti o naši superiornosti. Seveda se tukaj postavlja vprašanje »metodologije« in konkurence, s katero se primerjamo. Sprinter na državnem prvenstvu lahko niza zmage, vendar štejejo le evropska in svetovna prvenstva.
 
V primeru podjetništva je popolnoma enako. Med podjetniki, ki iščejo kapital za ekspanzijo, je zelo pogosto moč začutiti visoko stopnjo samozavesti, ki je pogojena z njihovim konkurenčnim položajem v primerjavi z drugimi podjetji iz regije. Če je trg, katerega določeno podjetje napada, v regiji zadosten za rast podjetja, je to povsem dovolj. Težava nastopi, ko podjetje preseže velikost, pri kateri lahko nastopa le na lokalnem trgu in se mora spopasti s konkurenco zunaj lokalnega okolja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"