S sejma moraš prinesti vsaj obljubo posla

Avtor: Martina Budal | Objava: 05.04.2011

Sejem je danes veliko več kot le razstava izdelkov in storitev, saj je bistveno več časa in prostora namenjenega obsejemskim dejavnostim. Na sejmih ne samo prodajamo, ampak tudi skrbimo za prepoznavnost in preverjamo konkurenco, pravijo podjetja.


Marijan Hertiš, Seltron: »Za splošne sejme pripravimo več prodajnih brošur. Na specializiranih sejmih te niso tako pomembne in ponujamo več tehničnih informacij.«

Že več kakor 1500 let so sejmi prostor za izmenjavo in promocijo izdelkov in storitev. Sodobni poslovni sejmi so vse krajši in vse bolj specializirani, vedno več poudarka pa je na tako imenovanih obsejemskih dejavnostih, ki so postale pomembnejše od samega razstavljanja. Glavna vloga sejma tako ni več neposredna prodaja,  danes je sejem predvsem prostor za komuniciranje.
 
A četudi je realizirane prodaje vse manj, se je treba na sejem dobro pripraviti. Res se lahko prideš le pokazati in malo pogledati druge ter čakati na morebitne kupce, kar pa se ne obnese najbolje. Na sejem mora razstavljavec priti z jasno idejo, kaj od njega hoče, in že pred začetkom sejma za to veliko narediti. Sicer ne bo odnesel nič, pravi pomočnik generalnega sekretarja OZS Andrej Poglajen.
 
Podjetja pridejo na sejme različno dobro pripravljena. Nekatera se pripravijo zelo temeljito, pravočasno obvestijo svoje poslovne partnerje, se pozanimajo o konkurenci. V Japtiju, kjer pomagajo podjetjem pri sejemskih nastopih, opozarjajo, da dobre priprave na sejem trajajo več mesecev in zajemajo skrbno načrtovanje izbora sejma, sejemskega nastopa in aktivnosti po sejmu.
 
Stiki s kupci in soočenje s konkurenco
 
V podjetju Seltron se predstavljajo tako na domačih kot tujih sejmih. V tujini se kot razstavljavec udeležuje dveh specializiranih sejmov, to sta Expoconfort v Milanu in ISH v Frankfurtu. Kako se pripravijo, pa je odvisno od vsakega sejma posebej. »Spremljamo svetovne trende na področju energije, saj je pomembno, kakšne so cene energentov, kakšne subvencije ponuja država, druge ugodnosti. Na podlagi tega se odločimo, kateri tehnologiji bomo posvetili največ prostora na razstavišču. Eno leto so moderni solarni sistemi za ogrevanje, drugič toplotne črpalke, spet tretje leto so to sistemi na biomaso. Odvisno pa je tudi, komu je sejem namenjen. Za splošne sejme pripravimo več prodajnih brošur. Na specializiranih sejmih te niso tako pomembne in ponujamo več tehničnih informacij,« je pojasnil direktor podjetja Marijan Hertiš.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *