Samo ustvarjalno oglaševanje je učinkovito

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.05.2006

Najpomembnejši trend na področju oglaševanja v Sloveniji je ta, da je treba oglase vse bolj delati za posamezno ciljno skupino, meni direktor letos zelo uspelega Slovenskega oglaševalskega festivala.


Dejan Turk: "Podjetniki bi morali razmišljati, kako naj oglašujejo čim bolj ustvarjalno."

Čedalje več podjetij spoznava, da z nenačrtovanim oglaševanjem ne dosegajo več želenih tržnih učinkov. Razmišljanje o denarju za oglaševanje zamenjuje razmišljanje o dobrih idejah. O najpomembnejših trendih, ki bi jih morala poznati podjetja, smo se pogovarjali s predsednikom letošnjega Slovenskega oglaševalskega festivala Dejanom Turkom.  

Kaj bi lahko imenovali za najpomembnejši trend na področju oglaševanja v Sloveniji? 
Na festivalu se je pokazalo, da so potrošniki vse bolj nepredvidljivi, da je vse težje nagovarjati širšo množico ljudi in da je treba oglase vse bolj delati za posamezno ciljno skupino. Nič več se ne da izbrati povprečnega miksa medijev; nekaj oglasov za televizijo, nekaj za radio in časopise in misliti, da bo zadeva delovala. Včasih lahko z zelo malo sredstvi dosežeš večji učinek, če zadevo premisliš in poznaš navade potrošnikov.  
 
Toda to pravilo je v svetu marketinga že zelo dolgo znano. 
O tem se je vedno govorilo, a ko je oglaševalska agencija pripravila medijski načrt, je vedno dobra polovica oglaševalskega proračuna padla na televizijske oglase, nekaj manj na tiskane medije in še manj na radio. Zdaj pa imamo nove medije, prek katerih lahko dosežeš cilje, in to včasih celo brez televizije. Preskok je doslej uspelo storiti le redkim oglaševalcem in pritegniti nove ideje, bodisi v obliki drugače zapakiranih komunikacijskih sporočil ali pa v izbiri drugih medijev. Lahko povem primer Simobila, ki je pred letom dni imel akcijo »Znebite se prevelikega računa«. Najeli so ljudi, ki so okoli Mobitelovih centrov hodili z velikimi računi na hrbtu in Mobitelovim uporabnikom na vizualni način sporočali, da so računi pri Simobilu nižji. Ta akcija je bila razmeroma poceni, a je prinesla dobre rezultate in naletela na odmevnost v medijih.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *