Sem (sploh) primeren za prodajalca?

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 14.01.2014

Vidite razpis za prodajalca. In se vprašate: »Naj se javim?« V podjetju vas želijo premestiti na bolj »prodajalsko« mesto. Spet je tu vprašanje: »Naj sprejmem?«


Danes se, vsaj posredno, s prodajnimi dejavnostmi srečujemo že kar pri vsakodnevnem stiku s strankami, številni sodelujejo v predprodajnih dejavnostih. Tako je prodaja po eni strani nekaj, kar se zdi vsakomur samoumevno, ko se znajdemo pred uradnim nazivom »prodajalec«, pa nismo več tako trdno prepričani, kaj in koliko zmoremo.

 

Ko se boste torej znašli pred vprašanjem, ali postati prodajalec, si zastavite vsaj naslednja tri vprašanja:

1. Znam?

2. Sploh hočem?

3. Če znam in hočem, kako naj se pripravim in kaj še lahko storim?

 

Znam?

 

Odgovor na vprašanje je: verjetno ne. Vsaj ne v začetku. Saj šolanja za prodajalca, ki bi dalo naziv »diplomirani prodajalec«, pravzaprav ni. Seveda imamo trgovske šole, imamo tudi vrsto tečajev za prodajalce - a vendarle je prodaja velikokrat nekaj, kar se dogaja v točno določenem okolju, prilagojeno za točno določenega kupca in s točno določenim izdelkom ali storitvijo. Govorimo tudi o vsej tisti prodaji, ki se ne dogaja v trgovini neposredno. Po nekaterih raziskavah v ZDA (in tudi če malo pogledamo naokoli) je v prodajo vsaj posredno vpletenih osem od deset ljudi.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"