Skrivnost odličnih podjetij

Avtor: Sara Brezigar | Objava: 07.05.2008

Genialni ljudje prinesejo podjetju kratkoročno odličnost. Za trajno odličnost pa podjetje potrebuje odličen sistem oziroma standarde.



Stara modrost pravi, da so nagrade, ki jih človek prejme, sorazmerne s trudom, ki ga je vložil v svoje delo. To naj bi veljalo tako za podjetnike kot tudi za vsakega zaposlenega v podjetju. To pomeni, da lahko za slabo delo pričakujemo, da nas bodo odpustili ali da bo podjetje propadlo. Za dobro delo lahko pričakujemo, da nas bodo dobro nagradili ali da bo podjetje dobro poslovalo. Za odlično delo pa lahko pričakujemo odlične nagrade in nadvse uspešno podjetje. Sliši se zdravo razumsko, mar ne?  

Vendar takšen način razmišljanja je - stara modrost. Procesi globalizacije in vse večja konkurenca so vzpostavili na svetovni poslovni sceni nove razmere, kjer stara modrost ne velja več. V veljavi je nova modrost. Dobro delo ne zagotavlja več ničesar, niti preživetja. Če podjetje dobro dela v razviti panogi, propade. Nova modrost pravi, da dobre rezultate (in nagrade) lahko pričakujejo le podjetja in posamezniki, ki delajo odlično. Za odlične nagrade pa odličnost ni več dovolj. Podjetje mora biti izjemno, da lahko pričakuje odlične nagrade.  

»Nova modrost« pomeni za sodobnega slovenskega podjetnika torej drugačno realnost, kot smo je bili vajeni v preteklosti. Vprašati se mora, kako ustvariti vsaj odlično, če že ne izjemno podjetje. Vse, kar je manj kot to, v sodobnem svetu enostavno ni več dovolj.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"