Skrivnost uspeha množičnega financiranja

Avtor: Martina Budal | Objava: 09.09.2013

XVida, Ondu, Musguard, LLstol so projekti domačih ustvarjalcev, ki so v zadnjih mesecih uspešno zbrali zagonski denar na platformi Kickstarter. Z njihovim uspehom je hit postalo tudi množično financiranje.


Luka Piškorič: »Mesec dni trajajoča kampanja ti omogoči neverjeten marketinški učinek in test trga.«

Zamisel je pravzaprav preprosta - platforme za množično financiranje ljudem z vsega sveta omogočajo, da v kratkem videu predstavijo zamisel, za katero zbirajo sredstva, nato pa v izbranem časovnem obdobju prejemajo denarne donacije. Donira lahko kdorkoli, ki ima kreditno kartico, zneski pa so zelo različni - od le nekaj dolarjev pa tudi do 1.000 dolarjev na posameznega donatorja. Za mlade, ki so šele na začetku poslovne poti, ko so jim vrata bank še zaprta in ne delujejo v panogah, ki so zanimive za angelske investitorje ali sklade tveganega kapitala, je množično financiranje tako nova pot do potrebnih sredstev. Hkrati pa odlična priložnost, da med konkretnimi potrošniki preverijo, ali je njihova ideja zanimiva za trg.

 

Množično financiranje je čisti marketing, pravi Luka Piškorič, eden od članov ekipe iniciative Slovenia Crowdfunding, ki je aktivno sodeloval v večini dosedanjih slovenskih projektov, ki so se predstavili na Kickstarterju, vodilni platformi za množično financiranje. »Mesec dni trajajoča kampanja ti omogoči neverjeten marketinški učinek in test trga. Lahko testiraš svoj izdelek, komuniciranje, blagovno znamko, dobiš povratno informacijo, kako izdelek izboljšati ali predvideti prihodnje verzije. Preveriš, ali si dobro nastavil ceno, javijo se ti različni prodajalci in po koncu kampanje lahko imaš nastavljene prodajne kanale, javijo se ti potencialni proizvajalci, ki bi lahko tvoj produkt delali ceneje,« pravi.

 

Kampanja je trdo delo

 

V pripravo dobre kampanje je tako treba vložiti veliko dela. Priprave trajajo običajno mesec do dva. V tem času se pripravijo vsi potrebni materiali: od predstavitvenega videa do materialov za bloge in spletne medije, ki bodo v času kampanje objavili informacije o projektu in se z njimi navežejo tudi prvi stiki. Analize, od kod pridejo podporniki posameznih projektov, namreč kažejo, da le malo podpornikov najde projekt neposredno na Kickstarterju, večina jih je na kampanje preusmerjena z različnih blogov in spletnih medijev, pojasni Piškorič.

 

Ker je splet glavno orodje množičnega financiranja, ga je treba znati uporabljati. Na Kickstarterju ne nastopate kot podjetje, ampak kot oseba, ki predstavlja kreativen podvig. Zavedati se morate, da vas lahko vsak potencialni podpornik preveri - pregleda vaš profil Linkedin, profil na Facebooku, preveri, ali ste realna oseba, in pogugla predhodne medijske objave o vas - torej morate imeti online preverljiv ugled, opozarja Piškorič. Le če imate res izjemen izdelek, bodo ljudje spregledali, da nimate predhodnih izkušenj.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"