Skrivnostno nakupovanje

Avtor: Natalia Ugren | Objava: 09.09.2008

S pomočjo tako imenovanih skrivnostnih kupcev lahko pridobimo koristne podatke o obnašanju prodajnega osebja do strank, tako v svojem podjetju kot tudi pri konkurenci.


Če po istih kriterijih preverjamo lastno prodajno osebje in hkrati tudi konkurenčno, dobimo takoj na vpogled, v katerih točkah smo boljši od konkurence, pa tudi v katerih točkah se moramo izboljšati. (iStockPhoto)

Skrivnostno nakupovanje (znano tudi kot mystery shopping) je raziskava, s katero podjetje ugotovi, kako se prodajno osebje obnaša do kupcev, pri čemer pa podatkov ne pridobiva od resničnih strank, ampak od navideznih potrošnikov – skrivnostnih kupcev. Ti obiščejo, pokličejo ali kako drugače vzpostavijo stik s podjetjem oziroma z njihovim prodajnim osebjem in igrajo vlogo resničnega kupca po vnaprej predpisanem scenariju. Njihova naloga je zbrati določene podatke, ki jih po obisku zapišejo na ocenjevalni list. 

Tako podjetja ne pridobivajo podatkov zgolj o lastnem osebju. Čedalje več podjetij v Sloveniji, in ta rast je še posebej vidna v letu 2008, želi pridobiti podatke tudi o delovanju konkurence, še zlasti tista podjetja, ki storitev skrivnostnega nakupovanja že dalj časa uporabljajo. Prvo fazo so namreč že prešle, to je preverjanje obnašanja zaposlenih, odnosov prodajnega osebja do strank in vodenje prodajnega razgovora v lastnem podjetju.  

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *