Skupne niti

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 10.09.1993

Da bi lahko naredili več, kot zmorete sami, naredite podjetniško mrežo, ki deluje po načelu projektnega vodenja.



V resnem konkurenčnem boju mora vsak podjetnik igrati zares. To pomeni, da mora na trg redno prihajati z novimi izdelki ali storitvami. To pa je zahteva, ki presega zmogljivosti marsikaterega ne le slovenskega, ampak tudi evropskega manjšega ali srednje velikega podjetja, pravi Henrique Diz, profesor menedžmenta na portugalski univerzi Aveiro, sicer kemik, ki se v svoji državi in tudi na ravni Evropske skupnosti ukvarja z znanstveno in tehnološko politiko.

»Inoviranje je tista točka, kjer Evropa zaostaja za Japonsko. Težava se mi zdi predvsem ta, da Evropejci ne znajo delati v skupini. In vendar je skupinsko delo v širšem smislu, se pravi delo v podjetniški mreži, ki hkrati tudi pomeni delo ali proizvodnjo just-in-time, edina možnost, da bi evropska majhna in srednje velika podjetja postala inovativna,« pravi dr. Diz.

Bistveno je spoznanje, da pri inovacijah ni velikih preskokov, ni revolucij, ampak gre ves čas za majhne stopničke, razlaga dr. Diz. Zaradi tega morate ves čas ustvarjati tudi takšne podjetniške mreže. Tako se združujejo najrazličnejše moči. Nekdo obvlada tehnologijo, drug ima najrazličnejše informacije, tretji obvlada trge, četrti finance in tako naprej. In vsi skupaj morajo delati na temelju projektov, torej po načelih projektnega vodenja. Projektno vodenje integrira znanje, informacije, ljudi in denar. Prav zato Henrique Diz priporoča, da pritegnete v snovanje svoje podjetniške mreže tudi strokovnjaka za projektno vodenje. Projektnemu vodenju se preprosto ne boste mogli izogniti. Toda četudi boste dobili zunanjega strokovnjaka, se mora tudi nekdo v »hiši« spoznati na temelje projektnega vodenja, da bo lahko nadziral zunanjega svetovalca.

Eno izmed temeljnih zapovedi za skupno delo v podjetniški mreži je to, da je treba na začetku projekta narediti zelo izčrpno pogodbo, v kateri so vnaprej podane rešitve za najrazličnejše zaplete, kar se jih je mogoče vnaprej domisliti. V njej mora biti tudi zelo jasno določeno, kaj kdo dobi in kdaj, kako se delijo trgi, kako se delijo dobički in tako naprej.

Torej, imate mrežo, organizirali ste se po načelu projektnega vodenja; kaj še? »Pomembna je strategija. Moraš vedeti, kaj hočeš narediti. Ne moreš razvijati nekega izdelka nekaj časa v eno smer, nato pa nekaj povsem drugega v drugo smer. Moraš se osredotočiti na en cilj - to je strategija,« dodaja Henrique Diz. In pazite še na eno past. Res je inovativnost ključna za uspeh na trgu. Toda ne bodite inovativni zaradi inovativnosti. »Če razvijate novo idejo, mora zanjo že obstajati trg, ali pa morate biti tako močni, da lahko sami ustvarite zanjo velik trg. Praviloma imajo samo velike firme moč, da ljudem vsilijo nove izdelke.«

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *