Sladke skrbi hitre rasti

Avtor: Damjana Pondelek | Objava: 10.05.2010

Hitra rast postavlja pred podjetja številne izzive. Izkušnja dveh hitro rastočih podjetij razkriva, da se v obdobju rasti ne gre predajati evforiji, pač pa premišljenemu upravljanju, načrtovanju, preoblikovanju …


Uroš Cvetko

Valicon je hitro rastoča trženjsko svetovalna in raziskovalna družba. Njeni začetki segajo v leto 1996, ko so trije študentje družboslovne informatike ustanovili podjetje, ki se je sprva imenovalo CATI center. Podjetje je bilo najprej usmerjeno zlasti v zbiranje podatkov, ko pa so lastniki vodenje družbe v letu 2004 zaupali profesionalnemu menedžerju Urošu Cvetku, se je začelo preoblikovanje podjetja v svetovalno družbo.
 
Uroš Cvetko, izvršni direktor, svetovalec ključnim strankam in od leta 2007 tudi partner v podjetju Valicon ocenjuje, da je bila zgodnja ločitev lastništva od menedžmenta ključna za hitro rast podjetja: »Lastniki so bili jasnovidni. Ko so se odločali za ločitev menedžmenta od lastništva, je podjetje zaposlovalo dvajset ljudi in ustvarjalo dober milijon evrov prometa. Vendar so ocenili, da lahko z zunanjo pomočjo pri vodenju podjetja dosežejo bistveno več, obenem pa so se sami želeli bolj posvetiti stroki.« Odločitev je bila očitno pravilna, saj je podjetje, ki danes zaposluje 55 ljudi več kot potrojilo tudi prihodke.
 
Kako je potekala reorganizacija poslovanja?
 
»Spremenili smo koncept, kdo smo in kam gremo, saj sem prihodnost podjetja videl v dodajanju vrednosti za naše naročnike, torej v svetovanju, manj pa v anketiranju in obračanju številk. To nas je precej razlikovalo od tekmecev. Ne glede na to, da smo ob mojem prihodu zaposlovali samo dvajset ljudi, sem na podjetje gledal kot na veliko podjetje in uvedel sisteme, ki jih v malih podjetjih sicer ne najdemo. Na finančnem področju smo vpeljali analizo stroškov po aktivnostih oziroma projektih. Tako smo dobili zelo jasno sliko, kje ustvarjamo dodano vrednost in kje jo izgubljamo, kje so naše možnosti in priložnosti za rast.
 
Nadalje smo vzpostavili organizacijske strukture, ki so bile glede na tedanjo velikost podjetja zelo predimenzionirane. Tako smo dobili sektorje in službe ter določili specializacije, čeprav jih v tistem trenutku še nismo potrebovali. Vendar je to pomagalo, da smo se vsi skupaj zavedali, kam bomo nekega dne prišli. Čeprav je bilo veliko okenc v organizacijski strukturi takrat še praznih, so zaposleni dobili občutek, da delajo v velikem podjetju.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *