Slovenija kot tim

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 14.05.2007

Kot da je vsem v podjetniško-športnih državah jasno, da je treba zasledovati jasni skupni cilj in da na koncu štejejo samo zaresni goli.



V prvem članku v Izzivu na temo timskega dela in delovanja, avtor teksta Jurij Bernik citira Compaqov slogan. Slogan tega računalniškega podjetja, ki ga je sicer prevzel HP, temelji na vprašanju, kako lahko preberemo 1+1+1. Strogo matematično branje nam bo dalo odgovor 3, ampak v pravem timu lahko tri enice preberemo kot 111. Kako močnejši od enostavnega seštevka posameznikov je torej tim.  

Če hočemo na očiten način doumeti, kako pomemben je ta pojem, poglejmo v svet športa. Večina športov stoji in pade na pojmu tima. Nogomet in košarka, da vzamemo osrednje evropske športe, pa baseball, rugby (ameriški nogomet) in cricket, če pogledamo malo širše po anglo-saškem prostoru...  

V nadaljevanju omenjenega teksta v Izzivu lahko preberemo, da so timi ključ za uspeh praktično povsod – in seveda tudi v podjetništvu. Timi vodijo tovarne, letala, ladje ... Timi vodijo mesta in države ... Povsod so torej timi.  

Zanimiva je pa naslednja vzporednica: glede podjetništva so danes v ospredju države, ki sodijo etnično v anglo-saško območje in zgodovinsko v britanski imperij: Velika Britanija z Irsko, ZDA, Kanada, Avstralija in Nova Zelandija.  

Če pogledamo, kje so nastali osrednji športi, s katerimi se danes ukvarja in zabava svet, pa spet ugotovimo, kakšno pomembno vlogo je pri tem igralo anglo-saško območje. Čeprav so igre z žogo spremljale civilizacijo že več tisoč let in so bili predhodniki nogometa in drugih športov znani v Evropi že v srednjem veku če že ne prej, pa moderne oblike športnih iger, skupaj z napisanimi pravili, segajo v 19. stoletje, in sicer v Anglijo, ZDA in Kanado – torej v anglo-saško območje.   

Mar ni to neverjetna vzporednica. Kot da obstaja enačaj med uspešnim podjetništvom, športnim duhom in vero v time. Če stopimo še malo globlje v razlage, potem pridemo do verjetne končne razlage. Gre za to, da smo ljudje nastali kot lovci nekje v afriških savanah (teza W. Audreya o tako imenovanem teritorialnem imperativu) in timsko preganjanje žoge si potem lahko razlagamo kot naše genetsko nasledstvo, ki izvira iz skupnega lova in osredotočenja na plen. Če ti je jasno, da moraš ujeti plen, da bi preživel, potem sledi, da ti je jasno, kako je pomembno ujeti žogo in zmagati v igri z žogo.  

Danes se je ta podjetniško-športna zgodba premaknila na raven držav. Danes občudujemo Švede, ki so zgled urejene države in v tujini nastopajo vedno povezano - država vzorno podpira gospodarstvo. Članek o Second Life, fenomenu virtualnega življenja na internetu, tudi govori o tem, da so Švedi prvi odprli svojo virtualno ambasado na Second Life. Država je torej takoj reagirala na podjetniško priložnost in se odločila, da bo zraven! V vseh podjetniško usmerjenih državah je jasno, da diplomacija podpira gospodarstvo. Po tem slovijo spet ambasadorji iz anglo-saških držav.  

Kot da je vsem v podjetniško-športnih državah jasno, da je treba zasledovati jasni skupni cilj in da na koncu štejejo samo zaresni goli.  
 
Slovenija kot tim. Kaj pravite na idejo?  

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *