Slovenska konoplja prodrla v Amsterdam

Avtor: Valentina Franca | Objava: 12.01.2007

To je kot če bi čokolado prodajali Švicarjem! Gre za kozmetične izdelke iz konoplje, ki jih izdeluje in čedalje uspešneje prodaja ljubljansko podjetje Pharmachem. Država glede konoplje nima nobene strategije, drugod v Evropi prinaša lepe prihodke.


Tomaž Sušnik: »Naš največji uspeh je, da se naši izdelki prodajajo v amsterdamskih trgovinah. To je tak uspeh, kot če bi Gorenjko prodajali v Ženevi.«

Extravaganja, kozmetika, ki je narejena iz hladno stisnjenega olja industrijske konoplje, se prodaja tudi v Amsterdamu. Nič posebnega? Morda na prvi pogled, vendar se vse spremeni, če vemo, da je to slovenski proizvod. Blagovno znamko je razvilo družinsko podjetje Pharmachem iz Ljubljane. Kako lahko malo podjetje s petnajstimi zaposlenimi uspe na tako konkurenčnem trgu, kot so kozmetični izdelki? 

»Leta 1977 se je brat Andrej sprehajal po znani newyorški ulici, kjer je zagledal oglas Body Shop za kozmetiko iz konoplje. Takoj se je odločil uresničiti to zamisel, in sicer skupaj z očetom, ki je pripravil recepturo. Potreboval je samo še nekaj nenavadnega in seveda dovoljenje za prodajo,« začenja Tomaž Sušnik iz Pharmachema svojo pripoved o uspehu Extravaganje, slovenske blagovne znamke za kozmetične izdelke iz konoplje. Podjetniška tradicija te družine sicer sega že v leto 1965, ko sta Tomaževa starša, Neža in Jožef Sušnik, odprla kemično čistilnico ter pozneje začela izdelovati še šampone in kopeli. 

Toda začetek izdelovanja kozmetičnih izdelkov iz konoplje ni bil preprost, saj je podjetje najprej dobilo dovoljenje ministrstva za zdravje, pozneje pa je notranje ministrstvo prepovedalo proizvodnjo in prodajo teh izdelkov. Tomažev brat se je moral celo zagovarjati na sodišču, ker je bil obtožen prometa s prepovedanimi snovmi, vendar je pozneje sodnica vse obtožbe zavrgla

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *