Slovenski podjetnik v Aziji

Avtor: Vlado Kadunec | Objava: 02.02.2011

»Radovednost in lokalna utesnjenost te prisilita, da se ozreš po svetu,« pravi podjetnik Bojan Maraž iz Vrtojbe pri Novi Gorici. Tako se je pred desetletjem podal na Tajsko.


Bojan Maraž: »Če je delo v zahodni kulturi način kupovanja kakovostnega preživljanja prostega časa, je v Aziji način življenja. Tu se skriva ključ do globalne konkurenčnosti in uveljavitve njihovega gospodarstva.«

»Pri oblikovanju gre tudi za to, da razumeš svojo vlogo v času in prostoru, da veš, kaj se je dogajalo pred tvojim rojstvom, da odgovoriš svoji intuiciji glede razumevanja prostora, ki te obdaja, in da zaslutiš prihodnji čas,« razmišlja Bojan Maraž, oblikovalec iz Vrtojbe pri Novi Gorici, ki svoje predstave o oblikovanju in njegovi vlogi že dobra tri desetletja širi prek Italije in Amerike vse tja do Tajske in Kitajske, ozira pa se še v Indijo in Afriko.
 
Prvič je resno pogledal čez meje domačih okvirjev med študijem oblikovanja v Angliji. Pozneje se je zaposlil v tovarni keramičnih ploščic, a ga je neustvarjalen delovni čas napeljal, da je hitro zaprl to poglavje oblikovalske prakse, sprostil svoj ustvarjalni naboj in na stežaj odprl vrata priložnostim na svobodnem in prostem trgu. Prvo uteho, zagon in razumevanje za razvoj oblikovalske misli je najprej našel nedaleč od doma. Na italijanski strani v Gorici je leta 1987 ustanovil dizajnersko hišo Krea z dodatnim pojasnilom: Identity Concept Design Company. Mešanje prostora, identitet in principov je v tistih časih dajalo inovativen ton njegovemu delu. Od oblikovanja identitete slovenskih vinarjev je preskočil na podobne projekte večjih slovenskih podjetij. Sledila je izkušnja v New Yorku: v navezi s slovenskim pianistom Benjamin Šaverjem je uveljavljal svoje ustvarjalne vizualne rešitve za velika imena ameriške glasbene scene in za World Piano Pedagogy Conference, ki jo je vodil Šaver. Svoja ustvarjalna prizadevanja je okronal z oblikovanjem inovativne podobe klavirja za priznanega izdelovalca Steinway and Sons.

Po umiku partnerja v Krei se je konec minulega tisočletja Maraž iz gneče na Zahodu postopoma umaknil na Tajsko.
 
Dobra ideja odpre še tako zaprta vrata
 
Gospodarski razcvet Azije je ob prelomu drugega tisočletja ponudil ugodno klimo za oblikovalska raziskovanja. Tajska dizajnerska hiša Krea ni imela težav pri doseganju umirjene rasti. Po štirih letih delovanja je primorski podjetnik in oblikovalec odprl še podružnico v Šanghaju s kronskimi oblikovalskimi projekti za olimpijske igre na Kitajskem in celostno podobo kitajske vesoljske agencije.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *