Sodelavci, ki parajo živce

Avtor: Franka Bertoncelj | Objava: 08.11.2010

Pri vodenju problematičnih sodelavcev navadno zadostuje, da s sodelavcem ohranite odrasel odnos in se ne spuščate na raven otroka ali upornika. Šele če to ne zaleže, uporabite orodja, ki izhajajo iz vaše formalne moči vodje.


Največja napaka, ki jo vodja lahko naredi, je, da sankcije ne izvede. Torej, če veste, da kazni ne boste mogli ali zmogli izvesti, je veliko bolje, da je ne napoveste.

Podjetnik je navadno človek, ki živi in dela za svojo idejo. Vodenje, komuniciranje in motiviranje zaposlenih mu je velikokrat odveč, sploh takrat, ko je kateri od njegovih zaposlenih problematičen. Takih, se pravi problematičnih, pa je po raziskavah ena petina sodelavcev. Z njimi je zelo težko vzpostaviti korektno poslovno komunikacijo in jih je težko motivirati za delo. Zahtevajo veliko več časa, energije in komunikacijskega znanja kakor drugi. Dajejo občutek, da pri njih nič ne zaleže in nas izčrpavajo. Zaradi njih lahko zmanjkuje energije za druge sodelavce in delo.
 
Idealna formula profesionalne poslovne komunikacije
 
Idealna formula poslovne komunikacije je odnos Odrasli – Odrasli. To pomeni, da oba sogovornika komunicirata iz svojega ego stanja Odraslega. Ko komunicirate iz strukture osebnosti, ki jo v psihologiji imenujemo ego stanje Odraslega, ste s sabo in sogovornikom v realnem odnosu, kar pomeni, da spoštujete sebe in drugega, središče vaše pozornosti pa so realne informacije in dejstva. Ukvarjate se z delovnim procesom in rešitvami. Komunikacija teče gladko, energija se ohranja, predmet komunikacije je delo. Poglejmo naslednji primer.
 
Vodja: »Kaj ste naredili na projektu Luna v zadnjem mesecu?« Sodelavec: »Pregledali smo možnosti za širitev na ostale trge ter pridobili dva nova kupca«. Vse lepo in prav.
 
Kaj pa, če imate problematičnega sodelavca, ki vam na enako vprašanje odgovori: »Joj, pa saj ne morem več delati, saj sem že čisto preobremenjen,« ali »Pa zakaj to mene sprašuješ, vprašaj Janeza, on je za to odgovoren,« ali »A zdaj mi pa več ne zaupaš?!« ali »Jaz imam vsega že dovolj, ko bom dal odpoved, boste pa videli,« ali »Saj sem ti poslal po mailu, a ga nisi dobil?«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *