Spletne in mobilne skupnosti

Avtor: Barbara Potrata | Objava: 04.04.2008

Nov podjetniški fenomen, s katerim bodo številni zaslužili milijone ali celo milijarde evrov.


Med poslovneži je izjemno priljubljena spletna skupnost Linkedin.com. Ima devet milijonov članov, ki na spletni strani objavljajo svoje življenjepise ali pa iščejo primerne kadre za svoje podjetje. In kako upravitelj spletne skupnosti zasluži? Približno 60 tisoč "lovcev na glave" plača letno članarino 2.500 evrov, da lahko posameznikom (članom skupnosti) pošiljajo svoje ponudbe za zaposlitev.

Spletne ali mobilne skupnosti so nov podjetniški fenomen, s katerimi bo na desetine tisočev podjetnikov zaslužilo milijarde evrov, trdi David Silver v svoji knjigi Pametna začetniška podjetja (Smart Start-ups). Že danes so nekatera podjetja izjemno uspešna, na primer eBay. Če bi bila ta avkcijska spletna stran država, bi bila osmo najmočnejše gospodarstvo na svetu! 
 
Ta podjetniški model ima svoje predhodnike v mrežnem marketingu, kot so na primer kozmetično podjetje Avon, podporne skupine za hujšanje Weight Watchers in poštno podjetje FedEx. Razlika med starim in novim podjetniškim modelom pa je v tem, da pri mrežnem marektingu podjetnik prodaja svoje ali tuje izdelke ljudem v mreži, v spletnih in mobilnih podjetjih pa ljudje plačujejo za virtualni prostor, da si bodo lahko ustvarjali in izmenjevali novice (SMStextNews.com), slike, filme, glasbo, svoje zgodbe (YouTube, Facebook, MySpace), splošno znanje (Wikipedia) in drugo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *