Stara znamka za nove čase

Avtor: Martina Budal | Objava: 03.06.2011

Skoraj dve desetletji po zatonu nekdaj uspešne znamke smučarskih oblačil Toper, je podjetnik Drago Janičijević znamki spet vdihnil življenje. S prenovljeno blagovno znamko želi osvojiti stare trge.


Drago Janičijević: »Ljudje so nam zaželeli veliko uspeha, saj jim je všeč, da imamo v Sloveniji blagovno znamko oblačil, na katero smo lahko ponosni, saj je videti in se nosi tako dobro ali še bolje kakor kakšna tuja eminentna blagovna znamka.«

Po zimski olimpijadi leta 1984 v Sarajevu, ko je oblačila Toper nosilo deset nacionalnih smučarskih reprezentanc, je šlo samo še navzdol. Toprova pestra zgodba se je končala leta 1992 s stečajem podjetja, ki je v svojih zlatih letih zaposlovalo 6500 ljudi po vsej tedanji Jugoslaviji in tudi v Avstriji. Na srečo je zadnji stečajni upravitelj odkupil blagovno znamko Toper in nam jo je bil pripravljen prodati, pravi Drago Janičijević, direktor podjetja Lohnko Inženiring, ki je leta 2009 Toper obudila v življenje.

Odkupili so logotip nekdanje Tovarne perila, dodali svoje znanje šivanja športnih oblačil, ki so ga dobili z delom za druge blagovne znamke, in se lotili oživljanja zgodovine. »To je bila edina blagovna znamka, ki je imela po naši oceni možnost, da se vrne na trg,« pravi Janičijević. Že nekaj časa so namreč iskali možnosti, da bi proizvajali tudi za svojo blagovno znamko, ne le izdelovali za partnerje v tujini. Kot proizvajalci in zastopniki za druge blagovne znamke so odvisni od principala, s svojo blagovno znamko pa imajo neprimerno več možnosti za gospodarjenje s svojim delom, pojasni. Pa tudi več stroškov, saj v Toper vlagajo ves svoj dobiček, ki doslej znaša blizu 400 tisoč evrov. 

Za preteklo zimo so sešili 3500 kosov oblačil 

Toper se je vnovič znašel na prodajnih policah leta 2009, v sezoni jesen/zima 2010/2011 so izdelali 3500 kosov oblačil in jih prodali več kakor 85 odstotkov – v lastnih trgovinah in v trgovinah Intersport, ki so odločno pripomogle začetnim korakom ponovne uveljavitve Topra. Letošnja proizvodnja se bo povzpela na 7000 kosov, upoštevaje obe letni sezoni. »Prodaja je dobra, še vedno pa proizvajamo malo,« ocenjuje Janičijević. Za zimsko sezono izdelujejo oblačila za smučanje in tek na smučeh, poleti ciljajo predvsem na tekače in kolesarje, kolekcijo dopolnjujejo z oblačili za prosti čas. Načrtujejo približno 20-odstotno letno rast prodaje, v Sloveniji pa bi lahko prodali približno 10 tisoč kosov oblačil letno, kar je njihov prvi cilj.  

10 tisoč kosov oblačil letno je tudi meja, pri kateri bi se jim vlaganja v obuditev blagovne znamke Toper povrnila. Janičijević pravi, da bi to količino radi dosegli do zimskih olimpijskih iger v Sočiju leta 2014. Za večjo prodajo se bodo morali podati v tujino, najprej na trge nekdanje Jugoslavije, nato pa naprej proti vzhodu vse do Rusije. Želijo si tudi, da bi v Sočiju Toprove izdelke nosila slovenska reprezentanca, tako kot jih je nosila v Vancouvru in jih bodo športnice in športniki nosili v Londonu naslednje leto. Da bi opremili tudi reprezentanco katere druge države, pa je po besedah Janičijevića prevelik zalogaj.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *