Stari dobri SWOT

Avtor: dr. Jaka Vadnjal | Objava: 04.08.2009

Ko razmišljate o tem, kako naprej, si lahko pomagate s preprosto analizo, ki ne zahteva posebnega znanja.



Analiza SWOT je eno od klasičnih orodij, s katerim lahko podjetniki, menedžerji in tudi drugi odločevalci (na primer politiki) naredijo hitro analizo oziroma posnetek stanja v podjetju, v projektu ali drugih inštitucijah in organizacijah kot prvi korak strateškega razmisleka, ki naj vodi k odgovoru na vprašanje, kako naprej. Poglejmo, kako lahko uporabimo analizo SWOT za podjetniške oziroma menedžerske namene, pri čemer imamo v mislih, da to orodje poznajo skoraj vsi, vendar ga le redki uporabljajo.  

Prednosti analize SWOT so predvsem v tem, da ponuja enostaven in učinkovit okvir za sistematičen razmislek o položaju podjetja. Analizo je možno narediti za mizo, na listu papirja. Razen koncentracije, ne potrebujemo nobene posebne tehnike ali znanj. Slabost analize SWOT pa je predvsem, da je subjektivna, saj jo podjetnik oziroma podjetniški tim naredi na podlagi lastnih opazovanj in prepričanj, kar lahko vodi v nekritičen razmislek in s tem neustrezno sliko stanja.  

Kako naredimo analizo SWOT?
 

Analizo SWOT običajno pripravimo v obliki matrike, kot jo prikazuje skica. Kratica SWOT prihaja iz angleškega jezika in pomeni S(trengths) oziroma prednosti, W(eaknesses) oziroma slabosti, O(portunities) oziroma priložnosti in T(hreats) oziroma grožnje. Prednosti in priložnosti so seveda koristne za doseganje ciljev podjetja, medtem ko pomenijo slabosti in nevarnosti ovire za doseganje teh ciljev.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *