Storitve zmagujejo

Avtor: Tine Juha | Objava: 03.04.2008

Klasična delitev dejavnosti podjetij na produktne in storitvene v današnjem svetu ne velja več. Storitve postajajo tudi v proizvodnih podjetjih najdobičkonosnejši del.


Proizvodna podjetja vidijo storitve kot nujno zlo, v resnici pa je dobičkonosnost storitev, ki jih ponujajo strankam, pogosto bistveno višja kot dobičkonosnost proizvodnje. (iStockPhoto)

Mnoga proizvodna podjetja se usmerjajo skoraj izključno v proizvodnjo in ponujajo storitve bolj kot nekaj dopolnilnega. Večletna raziskava ene največjih svetovnih svetovalno-raziskovalnih hiš Deloitte pa je pokazala, da je takšno ravnanje napačno. Prav storitve so namreč za podjetje najdonosnejše, mnoga proizvodna podjetja bi brez njih poslovala celo z izgubo.  

Tipična takšna podjetja so na primer proizvajalci avtomobilov, recimo v Sloveniji najbolj priljubljeni Renault. Renault v splošnem dojemanju proizvaja in prodaja avtomobile, ki so njegov glavni vir zaslužka. Pa je temu res tako? Popolnoma jasno je, da bo redkokdo kupil avtomobil, še tako dober in tako poceni, če ne bo imel zagotovila, da je nekje nekdo, ki mu bo lahko odpravil morebitno okvaro, in ki je seveda vreden zaupanja. Odgovor na gornje vprašanje je pritrdilen – takšna mreža storitev vodi k boljši prodaji avtomobilov. A srž mreže storitev se skriva drugje – takšna mreža je, kot pokaže tudi Deloittova raziskava, precej donosnejša od prodaje avtomobilov ali pa to vsaj vse bolj postaja (odvisno od proizvajalca do proizvajalca). Kar je po svoje tudi logično – avtomobili postajajo potrošno blago, kakovost med njimi se izenačuje, saj so recimo vzhodoevropski in nekateri novi azijski proizvajalci v zadnjih letih dosegli izreden napredek glede kakovosti svojih avtomobilov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *