|
|
||
Strateška prenova podjetjaPredstavljamo pet osnovnih orodij, s katerimi boste po uspešno opravljenem preobratu podjetje prenovili in ga spet vrnili na pot uspeha.
V prejšnjem članku smo zapisali, da po uspešni finančni sanaciji nastopi čas za strateško prenovo podjetja. O strateški prenovi in strateškem managementu je napisanih veliko obsežnih in kompleksnih knjig, ki so napisane bolj z vidika korporacijskega upravljanja, oziroma, če rečemo po domače, z vidika velikih podjetij. Vendar je tudi pri tem delu poslovne teorije treba poudariti, da določene osnove veljajo za vsa podjetja in se kot okvir celostnega razmisleka lahko uporabijo tudi v razmišljanju, kako postaviti strateški okvir za malo ali srednje podjetje. Za tak razmislek predlagamo pet osnovnih orodij, ki jih predstavljamo v nadaljevanju:
1. Opredelite svoj posel!
Vprašajte se, kaj pravzaprav želite početi. Česa si v poslovnem oziroma podjetniškem smislu zares želite? Kje se vidite čez nekaj let? Odgovori na vsa ta vprašanja bodo oblikovali vašo vizijo. Ključna priložnost, ki vam jo ponudijo odgovori na ta vprašanja, je, da ostanete v pravi smeri proti ciljem in ne križarite sem ter tja. Dejstvo je, da vse morebitne stranke oziroma kupci veliko raje poslujejo z dobaviteljem, ki je prepričan vase, ki ve, kaj dela. Ko si boste dokončno postavili cilje in se boste osredotočili na pomembne stvari, se bo to samodejno poznalo tudi na učinkovitosti vašega dela. Ključno je tudi, da v opredelitev svojega posla vključite svoje kupce in tako tudi definirate svoje poslanstvo. Boljša od na primer: »Proizvajamo okovje za pohištvo« je taka opredelitev poslanstva: »Različno okovje lastne proizvodnje dobavljamo vsem večjim proizvajalcem kuhinj v Evropi!« Razlike je očitna: iz produktne usmerjenosti je narejen prehod v tržno usmerjenost.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|