Strategija žetve

Avtor: Matjaž Krč | Objava: 11.12.2007

Za bogato žetev potrebujete inovativno poslovno idejo s potencialom hitre rasti in možnostjo internacionalizacije poslovanja. Zgled so tudi nekateri slovenski poslovni žanjci.


(i-StockPhoto)

Če boste našli pravo idejo in pravilno zastavili podjetje na začetku, bo žetev zelo preprosta. V nasprotnem primeru bo zelo težavna oziroma nemogoča. Koristno je tudi, da je poslovna ideja povezana z zaščiteno intelektualno lastnino. Vnaprej se je treba odločiti za časovno obdobje, ko boste začeli prodajati svoje podjetje.  

Kje (vsaj na začetku) najti inovativne ideje? Janko Jenko, eden izmed izkušenih slovenskih poslovnih žanjcev, pravi: »To ni nič težavnega. Slovenci imamo to srečo, da lahko gremo v Združene države Amerike in vidimo, kaj se tam dogaja, ter to prenesemo k nam. Za to ni treba biti posebno pameten.« 

Žetev je termin, ki ga na domačem terenu povezujemo predvsem s kmetijstvom. Ko sem pred nekaj leti na seminarju govoril o žetvi v podjetništvu, se mi je večina poslušalcev nasmihala, čeprav so bili med njimi ekonomisti in podjetniki. 

Kaj je torej žetev? V podjetniškem smislu je žetev obdobje v življenju podjetja. Ko razmere dozorijo in podjetje zraste, se lahko podjetnik ali vlagatelji odločijo, da bodo poželi kapitalske dobičke tako, da bodo prodali delež v podjetju. Kako torej zastaviti strategijo žetve?

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *