Strateški diagram razvoja podjetja

Avtor: Matej M. Peternelj | Objava: 05.09.2011

Če se vam upira pisanje poslovnega načrta, bi morali izdelati vsaj strateški diagram razvoja podjetja. To je kratek in pregleden dokument, ki vam bo pomagal doseči zastavljene cilje.



Veliko podjetnikov nima izdelanega poslovnega načrta. Razlogi so v pomanjkanju časa, znanja, motivacije in tako dalje. Nekateri pravijo tudi, da se poslovno okolje zelo hitro spreminja in da podroben poslovni načrt zastara v trenutku, ko je pripravljen. Zato podjetniki nosijo svoj poslovni načrt v glavi, kar pa ima prav tako svoje omejitve. Zelo dobra rešitev, ki odpravlja slabosti obeh načinov planiranja, je izdelava strateškega diagrama podjetja. Pripravili smo vam pregled osmih pogostih vprašanj in odgovorov.
 
1. Kaj je strateški diagram?
Strateški diagram prikazuje proces razvoja in rasti podjetja na ključnih področjih v naslednjih nekaj letih. Podoben koncept se pojavlja tudi pod imenom ciljna piramida, čeprav je slednja orientirana bolj kratkoročno, na primer za obdobje enega leta, medtem ko ima strateški diagram vsaj srednjeročni časovni horizont.
 
2. Zakaj je strateški diagram primeren za vsakega podjetnika?
Strateški diagram je za podjetnike primeren predvsem zato, ker njegova izdelava ne zahteva dolgih ur sedenja pred računalnikom in pisanja dolgih besedil. Večina podjetnikov za to nima časa, ker se raje posvečajo obstoječim in novim poslom. Strateški diagram omogoča, da si prihodnost podjetja izrišete na en list papirja A4. S tem pridobite preslikavo svojih misli o prihodnosti podjetja. Znano je, da se stvari, ki so zapisane, veliko verjetneje uresničijo v primerjavi s tistimi, ki ostajajo le v glavah. Dodatna prednost je, da imate lahko strateški diagram vedno s sabo in ga preprosto ter hitro dopolnjujete, kar je pri poslovnem načrtu zaradi obsežnosti nekoliko manj praktično.
 
3. Katera področja naj planiram v strateškem diagramu?
V strateškem diagramu je treba zajeti najpomembnejša področja poslovanja vsakega podjetja, to pa so navadno: finance, trgi in produkti, kadri ter strateški projekti, s katerimi bo podjetje stalno dvigovalo kakovost svojega delovanja. V shemi prikazujemo izpolnjen primer strateškega diagrama za malo podjetje, vsak podjetnik pa si lahko shemo prilagodi po svoje in izpostavi tista področja, za katera meni, da najbolj prispevajo k poslovni uspešnosti in jim je zato pri načrtovanju treba posvečati ustrezno pozornost.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *