Težave s prodajalci

Avtor: Robert Rolih | Objava: 09.02.2010



Letošnje leto je bilo za nas še posebno hudo, saj sta podjetje zapustila dva prodajalca, ki sta bila res odlična in izkušena. Zdaj nas poleg splošne krize mučijo tudi kadrovski problemi. Nova sodelavca počasi napredujeta, čeprav imamo dolgoletne stalne kupce. Prodaja je vseeno manjša. Priznam, da se doslej nisem veliko vtikal v prodajo, skrbel sem za dva največja kupca, za preostalo prodajo sta bila odgovorna omenjena zaposlena.
 
Prodaja je področje, ki ga v podjetju ne smete prepustiti naključju. Prav tako je zelo nevarno, če jo prepustimo sposobnostim dveh prodajnih referentov in nimamo nekega definiranega sistema prodaje, ki bi vsaj zadovoljivo deloval, tudi če ga uporablja nek povprečen prodajalec. Sistem prodaje pomeni, da imate v podjetju opredeljeno in zapisano, kako se s strankami dogovarjate za sestanke, kako jim predstavite svoje storitve, kako sklenete prodajo, kako v svojo bazo podatkov o strankah vpišete dogovore s stranko in nakupe stranke itd. Takšnega sistema ni preprosto vzpostaviti in ga zapisati, zato pri tem sodelujte tudi sami. Sistemu prodaje bi lahko rekli tudi nekakšna zakladnica prodajnega znanja v podjetju, saj ga lahko skupaj gradite vsi, ki prodajate. Če boste vzpostavili takšen sistem prodaje, potem se vam ni treba bati, da bi prodaja trpela, če odide vaš najboljši prodajalec.  

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *