Tikanje ali vikanje – to je zdaj vprašanje!

Avtor: Nikolaj Mejaš | Objava: 02.06.2011



Spoštovani, zanima me, kako urediti tikanje oziroma vikanje v podjetju. Direktor želi, da se tikamo, vendar nekateri tega nikakor ne morejo sprejeti. 

Način medsebojne komunikacije, ki vključuje tudi tikanje ali vikanje, je tesno povezan z organizacijsko kulturo podjetja. V podjetjih z modernejšo organizacijsko kulturo, v katerih prevladujejo timski duh, sodelovanje, usmerjenost k skupnemu uresničevanju ciljev, kjer je organizacija bolj sploščena, je tikanje med sodelavci bolj prisotno kakor v podjetjih z bolj tradicionalno kulturo, ki je bolj hierarhično organizirana. Poimenovanje z gospa magistra, gospod direktor, gospa predsednica (uprave)… je pogosto v organizacijah s tradicionalno kulturo in prispeva k ohranjanju hierarhičnosti, zavedanju, da je nekdo bolj pomemben kot drugi.  

Povabilo direktorja k medsebojnemu tikanju nosi sporočilo, da sodelavce dojema kot enakopravne, enakovredne, kot zaveznike za uresničevanje skupnih ciljev. Tikanje ne pomeni, da imamo več psiholoških dovoljenj, tikanje je povabilo k sodelovanju, je povabilo k temu, da »mislimo za podjetje«, za skupne cilje.

Sodelavec ali sodelavci, ki tega ne morejo sprejeti, so verjetno bolj navajeni delovati v tradicionalni, hierarhični organizaciji. Tikanje morda doživijo kot preveliko psihološko bližino in ne kot povabilo k timskemu, enakopravnemu delovanju. Morda bodo sčasoma sprejeli modernejšo kulturo in se v njo tudi vklopili ali pa ugotovili, da to okolje ni zanje in bodo zamenjali delovno okolje. 

Seveda pa v praksi srečamo tudi podjetja, kjer si želijo biti moderni, kjer se vsi tikajo, vendar je to le fasada, za njo pa posamezni vrtički in med njimi visoke ograje. 
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *