Tolerantnost v medosebnih odnosih in ustvarjalni kotički v podjetju

Avtor: Nikolaj Mejaš | Objava: 06.09.2010



Imam manjše storitveno podjetje z 21 zaposlenimi. Med njimi je pet kadilcev. Zakonodaja jih je s cigareto v roki poslala kadit na prosto in zdaj imam problem v podjetju. Ker razumem njihovo navezanost na cigareto, jih pri tem ne želim omejevati, vendar imajo pripombe drugi – nekadilci, češ, da ti »zabušavajo« pred vrati podjetja. Na cigaretko gredo približno 5- do 6-krat dnevno, vendar se v tem času največkrat pogovarjajo o aktualnih problemih v podjetju in večkrat se jim utrne tudi kakšna dobra rešitev ali nova ideja za posel. Kako naj prepričam nekadilce, da njihovo kajenje ne škoduje uspešnosti podjetja oziroma večkrat ravno nasprotno, vpliva na še uspešnejše delo?

Zanimiv problem, ki je verjetno tudi v praksi drugih podjetij kar pogost. V nekaterih raziskavah so namreč ugotovili ravno to, da zaposleni v medsebojnem druženju na delovnem mestu največkrat rešujejo probleme, na katere naletijo pri svojem delu. Zato so v podjetjih začeli prav vpeljevati kotičke za druženje zaposlenih, kjer lahko spijejo kavo, čaj, sok … in se malo fizično oddaljijo od svojega stalnega delovnega mesta. Včasih, ko se družijo z različnih področij dela, pridejo do marsikatere uspešne rešitve, ki jo večkrat prispevajo prav tisti iz drugih oddelkov, ki na problem lahko pogledajo od zunaj, z druge perspektive. Pri vas so takšen kotiček sami ustvarili kadilci zaradi skupne potrebe po kajenju.  

Predlagam vam, da bi se s kolektivom odkrito pogovorili o tem, kaj se dogaja v kadilskem kotičku pred vrati podjetja in jim skupaj z njimi tudi razložili, da čas, ki ga preživijo pred vrati, ni stran vržen ali »zabušantski« čas. Predlagam, da bi tudi znotraj podjetja vpeljali kotiček za nekadilce, kjer bi se tudi ti lahko družili med seboj in v pogovorih prispevali h kakšnim dobrim rešitvam ali idejam za uspešnost podjetja. Povabite jih lahko tudi, da se kdaj pridružijo kadilskemu kotičku, še posebej v toplejših dnevih – tako se bodo sami prepričali, kaj se dogaja tam zunaj in morda bodo tudi sami zunaj aktivirali svoje potenciale in dali kakšen dober prispevek ali idejo za podjetje. Seveda pa je vse to treba »zapakirati« v neke razumne časovne okvire, da ne bi v podjetju naenkrat prevladalo samo druženje v ustvarjalnih kotičkih. Pri postavljanju teh okvirov naj sodelujejo vsi zaposleni.  
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *