|
|
||||||||||||||||||
Trgovina s konceptomSpet primer ekonomije doživetij. Založba Vale Novak v svoji trgovini ob knjigah ponuja in organizira še marsikaj.
Družinska založba Vale Novak je 30. aprila letos v stari Ljubljani odprla v Sloveniji prvo »trgovino s konceptom«. Trgovina pomeni nadgradnjo njihove dosedanje založniške in knjigarniške dejavnosti, s katero želijo odpreti nove smernice v razvoju trgovin v starem mestnem jedru. Trgovina je hkrati odgovor na globalizacijo in lokalizacijo − globalna v svojem duhu in pristopu, lokalna pa v svoji podobi in navezanosti na lokalno, ljubljansko okolje. Kot pravi Edvina Novak, so se z idejo take trgovine ukvarjali skoraj 10 let, in ko se je septembra lani pojavila priložnost za najem 300 let stare hiše na Židovski stezi 4, so takoj sprejeli izziv in začeli z delom. Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.
Trgovina, ki se razprostira v treh nadstropjih stare meščanske hiše, ponuja enkratno nakupovalno doživetje, ki temelji na izbrani ponudbi knjig, oblačil, čevljev, nakita in drugih modnih dodatkov tako za moške in ženske. Vse skupaj pa zaokrožajo interna klubska kavarnica v pritličju in četrtkovi klubski večeri v mansardi.
Ta model trgovine po svoje postavlja Ljubljano in Slovenijo ob bok svetovnim prestolnicam, kot so London, Pariz, New York, Tokio, kjer take trgovine že vrsto let oblikujejo življenjski slog tamkajšnjih prebivalcev. Trgovina je odgovor na potrebe trga Pri Založbi Vale Novak so že nekaj let opažali, da v središču Ljubljane primanjkuje živahnosti, ki bi pritegnila in zadržala ljudi mestnem jedru.
Vsa večja mesta po Evropi se danes v svojih mestnih jedrih srečujejo z begom ljudi v velika nakupovalna središča na obrobju mesta. Kar ni narobe, pojasnjuje Edvina Novak. Napačno pa je, nadaljuje, da izumira mestno jedro. Mestno jedro bi se moralo razvijati vzporedno s trgovskimi središči na obrobju, saj mestna središča ponujajo povsem drugačna doživljanja od nakupovalnih središč. Cilj je dvig potrošniške kulture Potrošništvo je danes način življenja, ki se mu ne moremo izogniti, pa tudi − zakaj bi se mu? Naša naloga je, kot opozarja tudi Edvina, da ga naredimo kakovostnega, in njihova »trgovina s konceptom« je prispevek k temu.
Koncept trgovine Vale Novak, pravi Edvina Novak, izhaja iz prepričanja, da človek, ki da nekaj na svoj osebni razvoj, potrebuje knjigo za dušo. Ker ob tem potrebuje še kaj lepega, saj vsi radi živimo v prijetnem okolju in smo radi lepo oblečeni, so se odločili, da knjigarni dodajo še modo in hrano. Bistvo koncepta je, pojasnjuje Edvina, da iz množice izdelkov, ki se pojavljajo na trgu, ponudijo le peščico najboljšega po svojem izboru. Dejstvo je, da smo danes prezaposleni in imamo vse manj časa za iskanje po trgovinah, zato tudi čedalje bolj cenimo dobro izbrane stvari. In to velja tako na področju knjig kot tudi oblačil in hrane. Ves trud pa je zaman, če trg in potrošniki tega ne sprejmejo. »Ljudje si morajo želeti, da se nekaj dogaja v mestnem jedru, sicer bo tu ostala siva lisa«, pojasnjuje Edvina.
|
|