Trgovina s konceptom

Avtor: Nives Pahor | Objava: 09.06.2005

Spet primer ekonomije doživetij. Založba Vale Novak v svoji trgovini ob knjigah ponuja in organizira še marsikaj.


Na sliki (od leve proti desni) Valentina Smej Novak, Luka Novak, Veronika Novak in Edvina Novak

Družinska založba Vale Novak je 30. aprila letos v stari Ljubljani odprla v Sloveniji prvo »trgovino s konceptom«. Trgovina pomeni nadgradnjo njihove dosedanje založniške in knjigarniške dejavnosti, s katero želijo odpreti nove smernice v razvoju trgovin v starem mestnem jedru. Trgovina je hkrati odgovor na globalizacijo in lokalizacijo − globalna v svojem duhu in pristopu, lokalna pa v svoji podobi in navezanosti na lokalno, ljubljansko okolje. Kot pravi Edvina Novak, so se z idejo take trgovine ukvarjali skoraj 10 let, in ko se je septembra lani pojavila priložnost za najem 300 let stare hiše na Židovski stezi 4, so takoj sprejeli izziv in začeli z delom.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.
 
Ko vstopiš v trgovino Vale Novak na Židovski stezi 4, takoj dobiš vtis, da gre za drugačno trgovino. Domačnost in sproščen duh, ki so ju Novakovi skušali ustvariti, žarita že pri vhodu in se kažeta v izredni pozornosti do podrobnosti v vseh prostorih hiše.
Trgovina, ki se razprostira v treh nadstropjih stare meščanske hiše, ponuja enkratno nakupovalno doživetje, ki temelji na izbrani ponudbi knjig, oblačil, čevljev, nakita in drugih modnih dodatkov tako za moške in ženske. Vse skupaj pa zaokrožajo interna klubska kavarnica v pritličju in četrtkovi klubski večeri v mansardi.

V okviru knjigarne v pritličju je klubska kavarnica, kjer lahko kupci ob listanju knjig in revij popijejo kavico in se posladkajo z okusno izbrano čokolado nevsakdanjih okusov.
Ta model trgovine po svoje postavlja Ljubljano in Slovenijo ob bok svetovnim prestolnicam, kot so London, Pariz, New York, Tokio, kjer take trgovine že vrsto let oblikujejo življenjski slog tamkajšnjih prebivalcev.   

Trgovina je odgovor na potrebe trga 

Pri Založbi Vale Novak so že nekaj let opažali, da v središču Ljubljane primanjkuje živahnosti, ki bi pritegnila in zadržala ljudi mestnem jedru.

Prostori za člane kluba Vale Novak v mansardi. Ti prostori so v tretjem nadstropju in sprejmejo do 50 ljudi. Namenjeni so članom kluba Vale Novak. Cilj je ohranjati in razvijati recepte izbrane in kakovostne hrane, ki izhajajo iz slovenske in globalne kuhinje. Ob četrtkih se člani zbirajo na klubskih večerih, kjer ob tematsko zasnovanih jedilnikih debatirajo o različnih družbeno-kulturnih temah.
Med izbranimi izdelki najdete tudi torbico svetovno znane oblikovalke Lulu Guiness, ki je prva dama torbic v Londonu.
Edvina Novak: »Trgovina s konceptom Vale Novak je trgovina za tiste, ki ne kupujejo stvari le zaradi blagovne znamke, ampak dajo nekaj nase in na kakovost. Ljudi bi radi opozorili, da postanejo pozorni nase, na svoj življenjski slog, kakovost življenja, in da začnejo ustvarjati odnos do lepega in dobrega. Upam, da bomo z našo trgovino prispevali k temu.«



Vsa večja mesta po Evropi se danes v svojih mestnih jedrih srečujejo z begom ljudi v velika nakupovalna središča na obrobju mesta. Kar ni narobe, pojasnjuje Edvina Novak. Napačno pa je, nadaljuje, da izumira mestno jedro. Mestno jedro bi se moralo razvijati vzporedno s trgovskimi središči na obrobju, saj mestna središča ponujajo povsem drugačna doživljanja od nakupovalnih središč.    

Cilj je dvig potrošniške kulture 

Potrošništvo je danes način življenja, ki se mu ne moremo izogniti, pa tudi − zakaj bi se mu? Naša naloga je, kot opozarja tudi Edvina, da ga naredimo kakovostnega, in njihova »trgovina s konceptom« je prispevek k temu.

V knjigarni najdejo kupci izbrano ponudbo knjig in revij, ki zadovoljijo marsikateri okus. Ker so pri urejanju prostorov želeli ohraniti duh hiše in ustvariti občutek domačnosti, so tudi stene prepleskali, kot so to počeli včasih - z dekorativnimi valjčki. Knjige pa so razstavljene po kuhinjskih mizah, kredencah ...
V okviru knjigarne v prvem nadstropju so uredili tudi kotiček za otroke, kjer lahko otroci prelistajo svojo literaturo in se pomenijo s sovrstniki.
Koncept trgovine Vale Novak, pravi Edvina Novak, izhaja iz prepričanja, da človek, ki da nekaj na svoj osebni razvoj, potrebuje knjigo za dušo. Ker ob tem potrebuje še kaj lepega, saj vsi radi živimo v prijetnem okolju in smo radi lepo oblečeni, so se odločili, da knjigarni dodajo še modo in hrano. Bistvo koncepta je, pojasnjuje Edvina, da iz množice izdelkov, ki se pojavljajo na trgu, ponudijo le peščico najboljšega po svojem izboru. Dejstvo je, da smo danes prezaposleni in imamo vse manj časa za iskanje po trgovinah, zato tudi čedalje bolj cenimo dobro izbrane stvari. In to velja tako na področju knjig kot tudi oblačil in hrane. Ves trud pa je zaman, če trg in potrošniki tega ne sprejmejo. »Ljudje si morajo želeti, da se nekaj dogaja v mestnem jedru, sicer bo tu ostala siva lisa«, pojasnjuje Edvina.

V tretjem nadstropju ponujajo premišljeno izbrane modne dodatke, oblačila in čevlje domačih in tujih prestižnih modnih oblikovalcev, od prodornih Skandinavcev, kot je Day Birger Mikkelsen, do francosko bohemskega Antik Batika, American Retra, dunajskih klobukov Muehlbauer, pariške prestižne kozmetike in parfumerije Patyka.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *