Tržno nišo moraš ustvariti

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 12.01.2007

Oblikovalcu plovil Danu Lenardu uspeva celo še več − tržno nišo ustvari z vsakim izdelkom!



Oblikovalcu plovil Danu Lenardu uspeva tržno nišo ustvariti z vsakim izdelkom!

Eno od temeljnih podjetniških pravil pravi, da mora podjetje najti svojo tržno nišo in v njej postati zmagovalec. Ne sme delati vsega in za vse kupce, ampak mora biti najboljši ponudnik v svoji niši.  

Kako je s tem v praksi? Na zadnjem bienalu industrijskega oblikovanja je postopek iskanja tržne niše zelo dobro opisal naš znani oblikovalec plovil Dan Lenard, sicer tudi soustanovitelj oblikovalskega studia Nuvolari & Lenard s sedežem v Benetkah, ki je najbolj znan po oblikovanju prestižnih plovil. 

Studio Nuvolari & Lenard izdeluje samo nišne motorne jahte in jadrnice. Z vsakim novim izdelkom ustvari novo tržno nišo, saj so njihova plovila drugačna od drugih, namenjena pa so kupcem z drugačnimi zahtevami. Tako so njihova posebnost tudi športne barke, dolge od 38 do 60 metrov, ki jih prej v taki velikosti sploh ni bilo na trgu. 

Kako nastane tržna niša?
 

Dan Lenard pravi, da tržna niša ne nastane, ker trg nekaj potrebuje, ampak ker jo nekdo preprosto ustvari. Nekdo mora dobiti zamisel za izdelek in nato s trženjskim znanjem ustvariti potrebo na trgu. Nišni izdelki se med sabo razlikujejo po različnih lastnostih (uporabnosti, ceni, uporabnikih in tako naprej), pri plovilih pa je niša najprej pogojena z dizajnom. »Pri plovilih ne morete ustvariti tržne niše, če ne temelji na dizajnu,« pojasnjuje Lenard, kar pa ni edini pogoj za nastanek niše, saj mora biti izdelek tudi dobro podprt s trženjem (tako kot katerikoli drugi izdelek). Ker gre za draga plovila, mora biti tudi razkošen.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *