Tuji trgi? Zakaj pa ne.

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 06.09.2010

Tudi z majhnim podjetjem lahko uspešno tržite na tujih trgih. Prodor na nov trg vam bo najlažje uspel, če se ga boste lotili sistematično po vnaprej pripravljenem načrtu.


Slovenska mala podjetja ustvarijo na tujih trgih več kakor desetino svojih prihodkov. To je manj od srednjih in velikih podjetij, a je vendarle več, kot se včasih od malih sploh pričakuje. (Big Stock Photo)

Veliko podjetnikov si misli »ah, tuji trgi – to je za velike«. Pa ni nujno res. Tudi na teh trgih se odpirajo in rastejo nova podjetja, ki začenjajo iz nič, kar pomeni, da priložnosti vsekakor obstajajo, četudi gre za nepoznan trg. Kaj torej lahko storite, da pridobite nove stranke še onkraj slovenskih meja?
 
Prvi korak: Spoznajte svoje potencialne trge
 
Prvi korak, ki ga morate storiti, da bi lahko uspešno vstopili na novo tržišče, je, da ga dodobra spoznate. Celo v Sloveniji, ki je majhna država, se pojavljajo razlike med posameznimi regijami – v tujini pa so te razlike primerjalno le še večje. Dobro veste, kakšne so vaše stranke na domačem trgu, v katere skupine jih lahko razdelite in kako poteka nakupni proces pri njih, kdo so vaši glavni tekmeci in drugi pomembni igralci. Temeljito poznate morebitne pravne posebnosti, ki jih je nujno upoštevati, ter poslovne običaje, ki zajemajo tudi plačilne in dobavne roke.
 
Podobne ključne informacije morate pridobiti tudi od potencialnih tujih tržišč. V prvi fazi se postavite v čevlje potencialne stranke v tujini in poskusite pridobiti informacije o izdelku oziroma storitvi, kot bi to verjetno storila ta tuja potencialna stranka. V veliko primerih bi se odpravila na splet in poiskala primerne ponudnike, ter pregledala njihove spletne strani.
 
Tako boste že pridobili prvo splošno informacijo o tem, kdo bi bili vaši tekmeci v tujini, kakšno kombinacijo ponudbe imajo ter po kakšnih cenah in v kakšnih pogojih poslovanja. Pozorni bodite tudi na manj opazne značilnosti njihove ponudbe. Morda tako ugotovite, da vsi ponujajo brezplačno dostavo – ali pa da imajo brezplačne telefonske številke za pomoč uporabnikom. Morda je katera od teh dopolnilnih storitev postala v očeh kupcev pričakovana in jo boste morali omogočiti tudi vi. Če gre za izdelke manjših vrednosti, izdelek tudi sami naročite ter tako preverite še kakšno značilnost tujih ponudnikov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *