Upravljanje z odpadki

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 11.03.2008

Prebujena ekološka zavest in omejene količine surovin odpirajo nove podjetniške priložnosti tam, kjer si še pred desetletjem tega ni bilo moč zares dobro predstavljati – v smeteh!


Na področju upravljanja z odpadki je ogromno možnosti za inovacije in kreativen pristop k reševanju mnogih težav, s katerimi se bodo spopadali porabniki, podjetja in družba kot celota.

Že bežen pogled po prodajnih policah izda, da ni izdelka brez embalaže – ki večinoma kmalu po nakupu in uporabi roma naravnost v smeti. Žvečilni gumiji v ploščicah so zaviti v tri ločene papirnate ali aluminijaste lističe, večina mleka se proda v tetrapak embalaži, embalirani so tudi že kruh in sadje. Vse skupaj iz trgovine odnesemo v plastičnih vrečkah za enkratno uporabo. Seznam je dolg in se razteza še na mnoga druga področja, ne le na hrano.  

Zavedanje o tem žgočem problemu raste. Zganili so se tudi politiki. V prihodnjih letih lahko pričakujemo vrsto ukrepov za zmanjševanje nepotrebnega odpada in spodbud za racionalnejše ravnanje z dobrinami. Vsaka konkretnejša sprememba nekaterim prinaša izgubo, na drugi strani pa ustvarja nove poslovne priložnosti.
 
Problem odpadkov ni omejen le na recikliranje, ampak se začne že mnogo prej. Tri ključne komponente zmanjševanja odpadkov, ki jih proizvedemo, so:
1. zmanjšanje potrošnje izdelkov, ki jih uporabimo,
2. ponovna uporaba izdelkov ali njihovih delov,
3. reciklaža odsluženih izdelkov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *