|
|
||
Uspešna podjetja cenijo dizajnZa mnoga podjetja je dizajn predvsem strošek oziroma luksuz, ki si ga lahko privoščiš, če imaš preveč denarja. Izkušnje pa kažejo, da so uspešna podjetja tista, ki cenijo in uporabljajo dizajn.Kaj je pravzaprav dizajn in kako pomemben je za razvoj družbe, podjetništva, celotnega gospodarstva? Današnja garnitura slovenskih oblikovalcev izhaja predvsem iz krogov diplomantov Fakultete za arhitekturo in Akademije za likovno umetnost in oblikovanje. Nova generacija slovenskih oblikovalcev pa se že peto leto oblikuje na Visoki šoli za dizajn v Ljubljani, ki jo vodi arhitektka Nada Matičič. Z njo in njeno ekipo ožjih sodelavk, Lenko Kavčič, prodekanjo za umetniško dejavnost, in Petro Bole, vodjo katedre za tekstilije in oblačila, smo sedli za okroglo mizo o dizajnu.
Kaj sploh je dizajn? Kako ga razumeti?
Nada Matičič: Vse, kar delamo, kar vidimo okoli sebe, je pravzaprav dizajn. Ko pospravljamo predale ali vzgajano otroke ali načrtujemo neke nove izdelke, koncepte ali sisteme, vse je neke vrste dizajn. Njegova naloga je, da dobimo boljšo kulturo življenja. Naloga dizajnerjev je delati izdelke, ki bodo privlačni, uporabni, v skladu s tehnološkimi procesi in, po novem, čim manj škodljivi okolju.
Lenka Kavčič: Je disciplina, ki humanizira tehnologijo. Dizajn je tisti proces, ki v naša življenja vnaša nove kvalitete, ki združuje tudi razumno nezdružljive elemente, nam poenostavlja ter polepšuje ali izboljšuje življenje ter nam tako nudi nova doživetja. Dizajn je, ko izdelku, ali procesu, ali družbeni strategiji dodamo neki intelektualni vložek, ter s tem neko dodano vrednost.
Petra Bole: Človek ima srečo, da je ustvarjalno bitje in lahko ustvarjalno živi vsak dan svojega življenja. S tem potencialom si izboljšujemo prihodnost. Oblikovalci imamo ta privilegij, da spreminjamo svet, da mu dajemo nekaj dobrega. Dizajn je pravzaprav ena sama velika sreča.
Nada Matičič: Ko smo že pri sreči, dizajner mora ljubiti svoj poklic, da je lahko res ustvarjalen. Z ustvarjalnostjo se izpolnjuje. Najprej osreči sebe, nato pa to srečo deli še z drugimi.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|