Uspeti iz nič

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 04.08.2010

Ali najuspešnejša podjetja res zrastejo iz nič?



Kako se boste odzvali na vedno večjo konkurenco in še posebej na konkurenco iz do včeraj nerazvitih držav? Ko so pri svetovalni družbi Ernst & Young to vprašanje postavili 300 njihovim preteklim podjetnikom leta iz različnih držav in različnih delov sveta, so dobljene odgovore strnili v štiri ključne ugotovitve:
 
1. Podjetniki na tujih trgih kljubujejo multinacionalkam s prilagodljivostjo, agilnostjo in upoštevanjem kulturnih posebnosti trgov. Menijo, da bo v prihodnosti ključen dejavnik za uspeh na tujih trgih mednarodna vodstvena ekipa, ki bo razumela posebnosti vsakega lokalnega trga.

2. Najuspešnejši podjetniki se ne ozirajo na strategije multinacionalk, ki so v paniki zaradi svetovne krize krčile stroške, spreminjale načrte, se umikale z določenih trgov. Podjetniki so – ravno nasprotno – načrtovali prodore na nove trge.
 
3. Najboljši svetovni podjetniki na novo konkurenco odgovarjajo s pospešenim vlaganjem v inoviranje.

4. Inoviranje postaja osrednja naloga, še posebej v dejavnostih, kjer se bije najhujša cenovna vojna. Za najboljše podjetnike je značilno, da so uspeh v veliki meri zgradili na novih inovativnih izdelkih ali storitvah. Podjetnik pač navadno ne zmaga, ker bi imel tako velike finančne vire, da bi povozil tekmece, ampak ker ima superioren izdelek, ki ga zna prodati. V novih časih pa se podjetniki še bolj posvečajo inovacijam procesov, bolj se usmerjajo v nabavne verige, bolj vključujejo v razvoj kupce in dobavitelje.
 
Letos bomo pri reviji Podjetnik že dvajsetič zapored podelili priznanje podjetnik leta. V tej številki objavljamo pregled prvih desetih prejemnikov priznanja. Ko sem še enkrat prebiral njihove zgodbe, se je kar sama odprla podobnost z ugotovitvami raziskave Ernst & Younga. Tudi naše podjetnike so v svetovno orbito ponesle izjemne inovacije. Že naš prvi podjetnik leta Edvard Golob je proizvodnjo zasnoval na lastnih patentih, Drago Lemut je imel v času, ko je prejel priznanje, 32 patentov in zaščitenih modelov, Doro Erjavec in Janez Pogačar sta svoje vodne sesalce prav tako začela izdelovati na podlagi lastnega patenta, Milan Čelan je premešal svetovni trg tipkovnic s popolnoma drugačnimi izdelki od obstoječih in tako naprej.
 
Ni res, da so najuspešnejša podjetja, vodilna v svetovnih tržnih nišah, zrasla iz nič. Večina jih je na začetku imela odličen izdelek ali storitev.
 
Ko se boste na morebitnem dopustu predajali mislim o prihodnosti svojega podjetja, se spomnite, da je uspeh ali neuspeh praviloma posledica tistega, kar se dogaja v podjetju in ne zunaj njega. To pa je tudi tema odličnega članka o razlogih za neuspeh podjetij, ki ga je napisal dr. Jaka Vadnjal, eden najboljših poznavalcev podjetništva pri nas.
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *