Ustvarjajmo svojo prepoznavnost

Avtor: Vito Komac | Objava: 09.03.2012

Kar sprijaznimo se: vse mogoče baze potencialnih kupcev in obstreljevanje njihovih elektronskih predalov ne bo samo po sebi ustvarilo posla.



Prodajnik se mora zavedati, da ima na voljo številne komunikacijske kanale, da pride v stik s kupcem in da jih mora v čim večji meri izkoristiti. Priložnosti za prodajo se ne pojavljajo vsevprek, zlasti v prodaji B2B jih je treba ustvariti. Za to je potrebna aktivnost in pot. Vrhunski prodajniki so dinamični in komunikativni ljudje in bodo sposobni prodati ne glede na to, ali zelo dobro poznajo blago, ki ga prodajajo, ali pa so zgolj bežno seznanjeni z njim.
 
Na Hrvaškem smo pred desetletjem tako imeli prodajnico, ki je imela široko paleto znancev in prijateljev, ki jih ni in ni hotelo zmanjkati – se je pa vendarle njihovo število zmanjševalo, pa tudi prodajni uspeh je počasi padal ... Hoteli smo jo primerno opremiti z vedenjem in znanjem o našem produktu, da bi lahko predstavila prednosti naše ponudbe pred konkurenčnimi – predvsem pa koristi, ki bi jih imel kupec od njih, pa nas je zavrnila: »Fantje, jaz to delam drugače. Oblečem se izzivalno, pridem k znancu, potencialnemu kupcu, se mu usedem na rob pisalne mize, se mu zazrem globoko v oči in rečem: 'Dragi moj, brez zveze, da ti razlagam karkoli o robi, ki jo prodajam. Poznaš me in veš, da mora biti dobra. Koliko kosov boš torej vzel od mene?'«
 
Takih prodajnic ni veliko, zato je treba imeti še dodatna orodja in načine, ki ustvarjajo poslovne priložnosti. Ker so prodajniki praviloma vezani na obiske in prodajo osebno manj znanim in neznanim kupcem, se je treba samopromovirati, da bi si ustvarili tudi poslovno priložnost. Prodaja je ustvarjalno početje, celo zelo ustvarjalno, zato menim, da bodo predstavljene ideje sprožile impulze ustvarjanja novih načinov in prijemov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"