Ustvarjalnost je najpomembnejše gonilo podjetništva

Avtor: Vlado Kadunec | Objava: 09.05.2011

Miha Mikek in njegovo podjetje Celtra sta s svojimi rešitvami za mobilno oglaševanje prepričala velike ameriške družbe, od filmskih studiev do športnih ekip. So med največjimi ponudniki v Ameriki, želijo biti največji na svetu.


Miha Mikek: »Za odpiranje podjetja je vedno pravi čas in ni nikoli idealen čas. Nikoli pa ni prepozno! Važno je, da z neko zamislijo začneš nekaj delati in vztrajno hodiš po tej poti.«

Pozornost najprej vzbudi drobna vest v časopisu: Slovensko tehnološko start-up podjetje Celtra s sedežem v ZDA, ki se ukvarja z razvojem tehnologije za mobilno oglaševanje, je iz ameriških skladov GrandBanks Capital in Fairhaven Capital prejelo pet milijonov dolarjev sredstev za nadaljnji razvoj.
 
Povežemo se s soustanoviteljem podjetja in direktorjem Mihom Mikekom, ki je ravno na poti v Ljubljano, kjer ima tudi podjetje. »Odlična ekipa, ki jo imamo v Ljubljani, dela dobro in samostojno, tako da pogostejši obiski niso potrebni. Sicer rad pridem v Slovenijo, nekoč bom gotovo spet zaživel tukaj,« si stisneva roke ob njegovem le nekajdnevnem obisku domačega mesta.
 
V Ameriko je Mikek odšel potem, ko je prevzel očetovo podjetje, ga uspešno razvil in prodal, poslovne izkušnje pa si je želel nadgraditi s študijem MBA. »Oče mi je širni svet globalnega biznisa do neke mere že približal, ko smo zaradi njegovih služb veliko potovali po Nemčiji in Aziji, preden se je upokojil, pa se je podal še v podjetniške vode ter ustanovil podjetje za distribucijo avtolakov. Po študiju ekonomije sem prevzel posel, a sem vedel, da tega dela ne bom počel večno. V mladosti nisem bil ravno tehnični tip, kot večina, ki je danes v poslu IT, pa sem vedel že zgodaj, da me poslovni svet zanima,« pripoveduje, kako je zašel v podjetniške vode.
 
Kdaj ustanoviti podjetje?
 
Pri tem razkrije še eno svojo racionalno misel: »Velikokrat sem od svojih kolegov slišal, da nimajo prave poslovne ideje, s katero bi začeli posel. Jaz se s tem nisem obremenjeval. V življenju moraš na neki način funkcionirati, recimo kot športnik ali prodajalec, jaz sem kar naravno zrasel v podjetnika. Za odpiranje podjetja je vedno pravi čas in ni nikoli idealen čas. Ljudje pri tem vedno govorijo, da so najbolj pomembna sredstva, denar, jaz pravim, da je najbolj pomembna močna želja po ustvarjanju. Biti podjetnik pomeni biti sposoben zbrati denar za poslovanje in razvoj, sproti pa se odločaš o nadaljnjih potezah, po potrebi prilagajaš poslovni model in se odzivaš razmeram na trgu. In že smo pri ustvarjalnosti kot glavnemu gonilu podjetništva.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *