Uvajanje sprememb v podjetju

Avtor: Erika Širca | Objava: 09.12.2005

Če v podjetju ne želite »gasiti požarov«, pravočasno uvajajte spremembe, ki jih narekujejo razvoj podjetja in tržne razmere. Kako pri tem premagati odpore, negotovost, strah in zaposlene dejavno vključiti v prenovo?



Vsak podjetnik želi prej ali slej uvesti spremembe v podjetje. Nasploh to velja za mala podjetja, ki morajo biti prilagodljiva in iznajdljiva, če želijo preživeti.  
Vzroki za spremembe so različni: nezadovoljstvo, rezultat pada, spremembe na trgu, spremembe v politiki, rast stroškov, neizkoriščene zmogljivosti ...  

Značilno za spremembe je, da jih je treba uvajati takrat, ko nam gre dobro; v nasprotnem primeru lahko samo »gasimo požar«. Ob uvajanju sprememb pri ljudeh velikokrat naletimo na oviro. Zakaj ljudje ne marajo sprememb? Kako se počutijo ob tem? Kako izpeljati spremembe, da jih bodo zaposleni laže sprejeli?    
 
Zakaj jaz? 

Ljudje si najprej postavimo vprašanje, kot je: Zakaj ravno jaz? Ko se moramo naučiti novih delovnih postopkov, se počutimo kaznovane. Če torej hočemo, da bodo spremembe uspešne, si morajo ljudje znati zagotoviti podporo tistih, ki jih imajo okrog sebe. V takšnih trenutkih potrebujejo drug drugega, kar je razlog, da se ljudje v takih trenutkih zatekajo v okrilje podpornih skupin. Potrebujejo občutek, da so njihovi sodelavci, vodje in družina na njihovi strani in jih podpirajo pri spremembah, ki jih morajo izpeljati. Zapomnite si, da vrhunske organizacije ne morete ustvariti sami. Pri tem potrebujete podporo drugih in obratno.  

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *