Podjetnik logo
 

V desetih letih smo naredili za 20 let razvoja

Avtor: Martina Budal | Objava: 07.11.2011

»Avtomatizacija, inovativnost in premišljene poteze niso le floskule, udejanjati jih je treba vsak dan,« pravi podjetnik leta 2011 Boštjan Šifrar.


Boštjan Šifrar, podjetnik leta 2011

Že kot otrok je imel rad vonj sveže stisnjene plastike, ki se je vil iz očetove delavnice. A si je tudi vedno želel več kot le voditi obrtno delavnico, želel je postati direktor podjetja, se spominja Boštjan Šifrar. Domače znanje in izkušnje ter dobro poznavanje konkurence je združil v gradnji mednarodno uspešnega podjetja, ki dobavlja izdelke tudi farmacevtski industriji, ki je eden najzahtevnejših kupcev. Navdih je našel med drugim tudi v  tovarni Lego, ki mu je služila kot navdih za avtomatizacijo proizvodnje. Danes daje SIBO G. kruh 200 zaposlenim in krepko presega povprečne rezultate slovenskih proizvodnih podjetij.
 
Ko ste prevzeli očetovo delavnico, ste še dve leti delali na njegov način. Kaj je bilo odločilno za spremembo?
Ko sem 1993 zaključeval bilanco, sem videl, da moram narediti nekaj strateškega, sicer bodo zaslužki premajhni. V letih 1994 in 1995 smo dosegli prve preboje v Avstriji, Švici in Nemčiji, ki sta jim hitro sledili še Anglija in Italija. V letu 1995 pa sem spoznal Aleksandra, ki je opravljal študentsko prakso na Karlsruhe, kjer je še danes doma moja največja konkurenca v Evropi. Družila sva se dve leti, spoznal sem nemško strategijo in način razmišljanja.
 
Že pred letom 1993 smo delali zamaške za Tubo, Ilirijo, Čarli in Cedevito. Zato smo imeli nekaj znanja in izkušenj o konstrukciji in izdelavi orodij, tudi o brizganju plastike. Združil sem vsa ta znanja in naredili smo prva orodja. To je bilo leta 1996, kompromis med kakovostjo orodja in ceno je bil primeren (kakovost je bila približno 10 let za takrat najboljšo). Podpisal sem pogodbo za 50 milijonov zamaškov na leto. V desetih letih smo naredili za 20 let razvoja. V letu 2007 in 2008 sem dobil velik posel za GSK. Kupec je dejal, da smo na istem nivoju kot Nemci.
 
Ste pričakovali, da bo posel tako rasel?
Vedno sem bil optimist, vedno smo gradili prihodnost, po letu 2004 smo postavljali 4-letne strategije, nikoli pa nisem bil 100-odstotno prepričan. Zahvala gre tudi ekipi, ki me je spremljala v teh letih.
 
Zaposleni so predvsem iz Škofje Loke in okolice?
Na začetku so bili večinoma iz Škofje Loke, pozneje pa tako iz Poljanske, kot iz Selške doline. V letu 2008 smo zaposlili 50 ljudi, polovica od teh je bila iz kranjskega podjetja, ki je šlo ravno v stečaj, kjer so prav tako delali v štirih izmenah. Eden prvih, ki je prišel, je rekel: »Pri vas je boljša klima, stroji manj ropotajo, poleg tega imamo 100 evrov boljše plače.« To je tudi naša strategija. Nagrajevanje poskušamo držati na stimulativni višini, obenem pa od ljudi pričakujemo malo več.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *