|
|
||
V družinskem podjetju mora nekdo nositi hlačeBiti sodelavec z življenjskim partnerjem v skupnem podjetju zahteva premišljen dogovor in postavitev pravil, ki se jih je treba držati.
Maruša Fasano je pred dvajsetimi leti, ko je v Ljubljani uspešno diplomirala iz klavirja in financ, doktorsko nalogo iz mednarodnega managementa pripravila na univerzi v Švici, kamor se je odpravila tudi zaradi simpatije do Colomba Fasana. Za njo je danes razgibana poslovna kariera. Izkušnje iz let delovanja v visokem mednarodnem biznisu je pred tremi leti združila z možem Colombom, ko sta kupila že uveljavljeno švicarsko podjetje Sotremo. Podjetje proizvaja naprave za upravljanje z gotovino, ki jih uporabljajo banke, igralnice, trgovska podjetja, skratka podjetja, ki poslujejo z gotovino. Pred kratkim sta z možem izkoristila ugodno ponudbo in podjetje prodala, a na umirjanje poslovne kariere še ne mislita.
Podjetnika iz ljubezni
»Delo je najina strast. Nanj ne pozabiva niti doma ali na dopustu, v puščavo gotovo ne greva, da sva le lahko vedno priklopljena na sodobna komunikacijska sredstva. Stranke, partnerji in sodelavci naju morda potrebujejo, zato želiva biti vedno dostopna. Imava pač tak oseben odnos do dela, ki naju oba zelo, zelo veseli. No, morda se nekoliko odklopiva le, ko naju za to prosi najina osemletna hči, ki pa letom primerno načeloma kar razume najino strast do dela. Včasih že vpraša to ali ono; na primer, ko sliši, da se pogovarjava o bankah, vpraša, v katero naj vloži svoje prihranke, da bo dobila večje obresti,« Maruša med enim od obiskov v Sloveniji pojasnjuje vsakdanjik družine Fasano.
Je pogosto vračanje v domovino in sodelovanje v različnih podjetniških forumih morda priprava za vrnitev v Slovenijo? »Svet dojemava globalno, tako da še ne razmišljava, kaj bova počela in kje, ko dokončava zgodbo s Sotremom, kjer bova po pogodbi s kupcem na istih delovnih mestih in z enako svobodo odločanja, zaposlena še (vsaj) dve leti. Poleg tega imava v lasti še podjetje SoftOne, ki proizvaja programsko opremo za avtomate za upravljanje z gotovino. Brez njega tudi Sotremo ne bi mogel tako dobro poslovati in pomeni močno konkurenčno prednost na trgu. To podjetje razvijava globalno. Tudi zato je najino podjetniško delovanje v prihodnosti stvar tega, kako se bodo razvijali dogodki v naslednjih letih. Podjetništvo je živ proces, ki se nenehno prilagaja spremembam na trgu. Konec koncev tudi Sotrema, ki je dobičkonosno podjetje v nenehni rasti, nisva hotela prodati, a je splet okoliščin nanesel, da je bila to zelo pametna poteza,« pojasnjuje Maruša Fasano.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|