V EU skozi Ljubljano

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 16.04.2004

Jože Pavlinjek ocenjuje, da bo z Evropo lažje sodeloval, če bo njegovo prekmursko podjetje imelo predstavništvo v Ljubljani.


Jože Pavlinjek: »Prek predstavništva v Ljubljani bomo lažje komunicirali s podjetji iz Evropske unije.«

Ko je prekmurski podjetnik Jože Pavlinjek v začetku marca odpiral predstavništvo v Ljubljani, je bila njegova izjava na prvi pogled silno nenavadna. Kot močan argument za odprtje predstavništva je namreč navedel vstop Slovenije v Evropsko unijo.

Jože Pavlinjek je znan kot eden najuspešnejših podjetnikov v Prekmurju. Njegovo podjetje Inoks je vodilni slovenski izdelovalec nerjavečih izdelkov za farmacijo, živilsko in kemično industrijo. Zaposluje 82 ljudi in ima približno milijardo tolarjev letnega prometa, od tega ga 30 odstotkov ustvari na tujih trgih. Svoje zastopnike imajo v desetih evropskih državah.  


Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Pavlinjek je o odprtju predstavništva v Ljubljani razmišljal več let. Z njim se je želel približati naročnikom iz osrednje Slovenije. Ampak dlje od razmišljanja se ni premaknilo, vse dokler nismo začeli odštevati dni do 1. maja. In kakšno zvezo ima zdaj Evropska unija s predstavništvom v Ljubljani? »Vse večje tuje družbe bodo imele predstavništva v Ljubljani, tu bodo razvojne ekipe, nastajali bodo grozdi in za podjetnika je zelo dobro, če je pri tem zraven. Računam, da bomo s podjetji iz Evropske unije lažje komunicirali iz predstavništva v Ljubljani kot iz centrale v Prekmurju. Poleg tega pa je tu tudi letališče, kar komunikacijo še olajša,« pravi Jože Pavlinjek.  

Inoks je v predstavništvo vložil 50 milijonov tolarjev. Po pričakovanju direktorja se bo naložba povrnila v petih letih, sedanji promet pa naj bi se na račun predstavništva povečal za dobrih 25 odstotkov. Predstavništvo bo dejansko projektna pisarna s štirimi zaposlenimi, pozneje pa bodo ustanovili samostojno gospodarsko družbo INOKS investicije, ki bo ponujala celostne tehnološke rešitve.  

Odprtje predstavništva je tako del širše zasnovane »evropske« strategije Pavlinjka. S tesnejšim stikom s kupci bodo lahko ponujali zahtevnejše projektantske posle z več vloženega znanja in višjo dodano vrednostjo. Jože Pavlinjek celo načrtuje, da bo v prihodnosti razvijal svoje delovne skupine neposredno na tujih trgih znotraj Evropske unije in se tako še bolj približal kupcem. Skratka, od vstopa v Unijo si veliko obeta. Konkurence iz novih vzhodnih članic se ne boji. Cenejša delovna sila bo po njegovem mnenju boleča samo za tiste, ki so tehnološko slabo opremljeni. Sodobna tehnologija je vsaj v njegovi dejavnosti zmagoviti adut proti cenejši delovni sili.


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *