|
|
||
V krizi se usmerite v podjetjeV času gospodarske rasti se podjetniki ukvarjajo s trgom. V času krize pa se morajo usmeriti v podjetje in iskati rezerve, trdi krizni menedžer Robert Ličen.
Robert Ličen je postal v poslovnih krogih najbolj znan kot direktor podjetja Akrapovič in pozneje kot krizni menedžer Steklarne Rogaška, ko je obvaroval družbo pred stečajem. Danes je samostojni svetovalec za krizne razmere in z njim smo se pogovarjali o tem, kako je treba voditi podjetje, ko nastopi kriza.
Kaj je za podjetje prvo pravilo, ko nastopi na trgu kriza, kot je sedanja? V Sloveniji smo imeli praktično 20 let konjunkture. Mlajša generacija podjetnikov je vsa ta leta delovala v času rasti, karkoli si si zamislil, si lahko izpeljal. In v finančnem svetu si lahko za svoj projekt dobil denar. V času krize pa vsi delujemo panično. Kriza je stanje duha. Če bi vsi mediji pisali, da bo drugo leto konec krize, se je danes nihče ne bi bal. Mediji ustvarjajo negativno vzdušje, zato pada borza, pada cena nafte in surovin. Prihaja do čiščenja trga. Skladišča so polna zalog, kupci se obnašajo zelo previdno. Nakup avtomobila, pralnega stroja in drugih dobrin odlašajo za boljše čase, čeprav zaslužijo enako kot prej. Trenutno je kriza predvsem psihološka. Kupci varčujejo, potrošnja se zmanjša, z njo pa tudi prodaja. Kriza je sicer naraven ciklus, tako kot pri človeku vdih in izdih. Podjetja v konjunkturi dobivajo novo energijo, zagon, v času krize pa se čistijo. V rasti vsi gledamo na to, kako bomo čim več zaslužili, ukvarjamo se z zunanjim okoljem, to je s trgom. V krizi pa se bolj ukvarjamo s samim podjetjem. Podjetje ima namreč na okolje omejen vpliv, samo ne more rešiti splošne krize, zato mora iskati rezerve pri sebi.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|