V podjetju vsi prodajamo

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 04.08.2009

Vsak zaposleni, ki prihaja v stik s strankami, predstavlja vaše podjetje. Zato prodaja ni samo stvar prodajalcev, ampak vseh zaposlenih.


Izvajalci, ki so v neposrednem stiku s strankami (serviserji, šoferji,...) so za vašo prodajo lahko celo pomembnejši od prodajalcev. (BigStockPhoto)

Vsak zaposleni, vsak podjetnik, vsak obrtnik, delavec, inženir, predavatelj vedno tudi prodaja: sebe, svoje ideje, svoje podjetje, svoje rešitve. Pa čeprav v nazivu nima besede »prodajalec«. In čeprav ne proda konkretnega izdelka ali storitve. Zagotovo pa izvaja »predprodajne dejavnosti«. Najbolje rečeno – ustvarja odnos, dela vtis in vpliva na sodelavce, znance, stranke, bodoče stranke, javnost.
 
Vsakdo bi se tega moral še kako zavedati. Prodajalci in poslovneži to praviloma vedo, je pa pogosto težava pri strokovnem in podpornem kadru – oni so dostikrat samo strokovnjaki ali administratorji, izvajalci, ki pozabljajo, da predstavljajo svoje podjetje, da pri stiku s stranko vedno igrajo tudi vlogo prodajalca.
 
Pristop do stranke
 
Odnos do stranke je močno prodajno orodje. Pri odnosih med podjetjem in stranko se pogosto ne zalomi zaradi strokovnosti, pač pa zaradi načina, kako delamo s stranko. Osornost, vzvišenost in ignoranca so na vrhu lestvice lastnosti, ki stranko odvračajo od nas. Zato je prvo pravilo – vsi zaposleni, ki imajo stik s strankami (torej tudi šoferji in serviserji), morajo do njih pristopati spoštljivo! Ne nazadnje jim prav ta zagotavlja del zaslužka.
 
K takemu pristopu gotovo sodi videz – četudi delavec uradno ni »prodajalec«, naj gre k stranki urejen, četudi v delovni obleki. Verjetno boste, denimo, tudi sami na neobritega zidarja v raztrganih hlačah gledali drugače kot na zidarja, ki se je zjutraj pred odhodom na delovišče uredil. K pristopu spada tudi vljudnost in potrpežljivost – žal so prav strokovni kadri, inženirji, izvajalci – tudi receptorka, telefonist ali oseba v klicnem centru - tisti, na katere se usuje morebitna nejevolja zaradi izdelkov in storitev, ki jih je stranki prodalo vaše podjetje. Kar pomislimo, kolikokrat so blagajničarke v trgovini krive za neustrezno založenost trgovine! Četudi delavec ni kriv, naj poskuša pokazati, da bo storil vse, kar je v njegovi moči, ali pa strankine težave posredoval tistim v podjetju, ki jih morda lahko rešijo. Nikakor naj stranki jezno ne dopoveduje, da ga njene težave ne zadevajo. Stranka ga v takem primeru namreč najprej vidi kot predstavnika podjetja, šele potem kot osebo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *