V Rusiji šteje »slovanska duša«

Avtor: Valentina Franca | Objava: 09.12.2005

Če se odpravljate v Rusijo po nove poslovne priložnosti, sta prvi stvari tečaj ruščine in obnovitev znanj o ruski zgodovini, svetuje poslovnež Marko Span. Vendar - pozabite na sklepanje poslov ob vodki in na naglico ...


Marko Span

Rusi so velik narod, treba jim je izkazati pozornost in spoštovanje, pravi Marko Span, ki je v Rusiji že od leta 1991. Do leta 1999 je delal v Moskvi kot predstavnik trgovskega podjetja Kovinatrade iz Celja, zdaj pa vodi predstavništvo Gorenja. Rusija mu še vedno pomeni izziv, zato o vrnitvi v rodno državo resno ne razmišlja.     

Gospod Span, kako ste doživljali Rusijo v zadnjih petnajstih letih?  

Čas mojega prihoda v to deželo je bil zaznamovan z revolucionarnimi spremembami v Vzhodni Evropi: razpadali sta Jugoslavija in Sovjetska zveza in z njima socialistični sistem. V sredini devetdesetih sta se odvijali divja privatizacija in burna rast zasebnih podjetij in bank, kar je privedlo do finančne krize avgusta 1998. Takrat se je na neki način končalo »romantično« prehodno obdobje. Mnoga podjetja in banke si še danes niso opomogli od šoka, a kljub temu se je začel graditi finančno-poslovni sistem, v katerem poslujemo še danes. 

Ruski trg je ogromen in pomeni velik potencial in priložnost tudi za slovenske podjetnike. Kaj je treba vedeti o Rusih, preden začnemo poslovati z njimi? Kako sploh navezati stik?

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *