|
|
||
V vsej Evropi je premalo podjetnikovV Evropi ne gre samo za problem neprijazne zakonodaje ali birokratskih ovir za razvoj podjetništva, ampak tudi za pomanjkanje želje med prebivalci, da bi službo zamenjali za svoje podjetje.
Zadnja raziskava Eurobarometra, ki jo izvaja Evropska komisija, kaže, da Evropejci po podjetniških ambicijah in naklonjenosti do podjetništva še vedno zaostajamo za Američani in še zlasti za prebivalci nekaterih azijskih držav. O stanju podjetništva na stari celini smo se pogovarjali z Markom Curavićem, vodjo enote za podjetništvo pri Evropski komisiji, natančneje v generalnem direktoratu za podjetništvo in industrijo. Marko Curavić ni klasičen uradnik. V preteklosti je delal v zasebnih podjetjih, zato mu je svet podjetništva blizu.
Gospod Curavić, kako komentirate podatke Eurobarometra o naklonjenosti Evropejcev do podjetništva?
Takšno anketo med prebivalci Evrope in nekaterih drugih držav izvajamo vsaki dve leti. Letos je 45 odstotkov Evropejcev izjavilo, da bi imelo svoje podjetje, 49 odstotkov pa bi se jih raje zaposlilo pri drugem delodajalcu. V Ameriki bi 55 odstotkov vprašanih raje imelo svoje podjetje, pred krizo celo več kot 60 odstotkov. Ne vem, kje je tu Slovenija, verjetno še malo pod evropskim povprečjem. V glavnem, če primerjate Evropo z Ameriko, kaj šele s Kitajsko, smo v Evropi premalo podjetni. Raje delamo za nekoga drugega, za državo ali za drugo podjetje. Če pogledate mlade, so njihovi vzorniki igralci, športniki, glasbeniki, ne tako kakor v Ameriki, kjer je vzor Bill Gates in drugi podjetniki.
To velja za vso Evropo.
Da. Podjetniki imajo sicer zelo dober sloves med prebivalci, boljšega imajo samo še nekateri svobodni poklici, kot so pravniki in arhitekti. Ampak vseeno, imeti dobro mnenje o podjetnikih še ne pomeni, da je biti podjetnik 'cool'. V Ameriki je biti podjetnik 'cool'. V Evropi ni; edini podjetnik, ki je slaven, je Richard Branson.
80 odstotkov novih delovnih mest ustvarijo mala in srednje velika podjetja. To pomeni, da se moti tisti, ki meni, da bodo velika podjetja ustvarjala nova delovna mesta. Želim reči, da je na makro ravni za vse nas pomembno, da imamo čim več delovnih mest. Na mikro ravni pa moramo ljudem povedati, da je biti podjetnik pomembno, da to človeka izpolnjuje in ga dela zadovoljnega. Če se pogovarjate s podjetniki, vidite, da je res tako. Če pa gledate druge prebivalce, veliko ljudi ni zadovoljnih s tistim, kar delajo. Ljudem moramo povedati, da je podjetništvo alternativa, o kateri morajo razmišljati. Ni alternativa za vsakogar, za mnoge pa.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|