V čem ste edinstveni?

Avtor: Dario Berginc | Objava: 09.02.2010

S premišljenim pozicioniranjem se boste umestili v glavah kupcev tako, da si vas bodo zapomnili po vaših ključnih konkurenčnih prednostih.



Pri svojem poslu imate potrebno znanje in izkušnje. Prodajate kakovostne izdelke in vaše storitve so na visoki ravni. Vsako leto k ponudbi dodate nekaj novega, kar pomeni, da ste inovativni. Znate poslušati želje strank. Imate dobre odnose s poslovnimi partnerji. Reciklirate papir in ste sponzor pevskega zbora v domačem kraju – ste torej tudi družbeno odgovorni.
 
Ni pa to nujno dovolj. Če delujete po sistemu »vsakega po malo«, niste razpoznavni. Ste hkrati vse in hkrati nič. Ali drugače povedano: če na trgu niste dobro pozicionirani, niste – edinstveni.
 
Kaj je pozicioniranje?
 
Pozicioniranje je trženjsko orodje, ki nas umesti v glave naročnikov v primerjavi s tekmeci. Pri tem ne gre niti za podrobne raziskave niti za obširne statistične analize, temveč za hitro oceno položaja. Pri pozicioniranju se osredotočimo na to, kar je ključno – da izpostavimo svoje ključne konkurenčne prednosti.
 
Pri pozicioniranju gre vedno za primerjavo s tekmeci in s tem za tehtanje: kje smo boljši in kje smo slabši, kako nas stranke in ostali ključni deležniki (poslovni partnerji, dobavitelji, distributerji, lokalna skupnost, splošna javnost itd.) vidijo v primerjavi z njimi? Ključno je, da pridemo do točke, ki nas razlikuje od tekmecev. Prav zato je treba najprej – preden se lotimo pozicioniranja – jasno opredeliti svoje konkurenčne prednosti, obenem pa tudi vsaj v grobem analizirati ključne poslovne strategije tekmecev.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *