V španoviji pes ne crkne

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 08.11.2010

Lekcije letošnjih nominirancev za podjetnika leta



O podjetnikih je dolgo veljalo, da so nekakšni osamljeni junaki oziroma jezdeci, ki sami bijejo boj na trgu, v podjetju, z vlado. Ta stereotip je vedno manj resničen. Zdaj razni proučevalci podjetništva ugotavljajo, da so bolj ko ne redki tisti zelo uspešni podjetniki, ki so sami uresničili svoje ideje. Največkrat že pri ustanavljanju podjetja sodeluje tim, še zlasti pa pozneje pri izvedbi. Raziskava med 500 najhitreje rastočimi ameriškimi podjetji po izboru revije Inc je tako pokazala, da velikost tima pozitivno vpliva na rast podjetja.
 
To, kar so strokovnjaki šele začeli ugotavljati, vedo tvegani kapitalisti že dolgo. Ti najraje vlagajo v podjetniške projekte, za katerimi stoji tim s prepričljivimi izkušnjami pri razvoju izdelkov, upravljanju podjetja, trženju. Če pogledate največja internetna in računalniška podjetja, boste vedno naleteli na tim ustanoviteljev: Apple, Microsoft, Google, Yahoo ... Seveda ni nujno, da se medijsko izpostavljajo vsi ustanovitelji, kar pa ne zmanjšuje pomena tistih v ozadju.
 
Če pogledamo letošnje nominirance za podjetnika leta, je vsem skupno ravno to, da so se uresničevanja podjetniške ideje lotili v timih – bodisi so to zakonski pari ali prijatelji iz mladosti. Ko smo podrobneje analizirali zgodbe nominirancev, se je vedno pojavljala ista formula – na eni strani tehnično usmerjen podjetnik, ki uživa v razvoju izdelkov, na drugi stani partner, ki mu je bližje upravljanje podjetja, skrb za finance ali pa tako imenovane mehke veščine, kot je vodenje zaposlenih. Raznolikost izkušenj, znanj in osebnostnih lastnosti je dalo podjetjem zagon, ki bi ga bilo sicer skoraj nemogoče doseči.
 
Tudi med dosedanjimi dvajsetimi podjetniki leta je bilo kar nekaj podjetniških timov. Spomnimo se samo na ustanovitelje Hermes Softlaba, Seawaya, Hyle, Le tehnike in Dewesofta. Tudi pri drugih je velikokrat šlo za time, a so se podjetniki odločili, da priznanje prejme tisti posameznik, ki ima po njihovi oceni najvidnejšo vlogo pri razvoju podjetja.
 
V tej številki lahko preberete, katera podjetja bodo zmagovala v prihodnosti. Strateški svetovalec Boštjan Ložar opozarja, da samo tehnična odličnost, ki je Slovencem nekako blizu, v prihodnosti ne bo več zadoščala za uspeh. Morali bodo obvladati tudi druge veščine. Najlaže jih bodo obvladali, če bodo imeli okoli sebe tim z ustreznimi znanji.

primoz.kaucic@podjetnik.si
 
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *