Veščine za družbo znanja

Avtor: Blaž Kos | Objava: 08.05.2012

V družbi znanja ima posameznik nešteto novih in bistveno večjih možnosti, vendar so pravila podjetniškega uspeha povsem drugačna, kakor so bila pred desetletjem.



Trg dela in poslovno okolje sta se v zadnjih nekaj desetletjih obrnila povsem na glavo. Tako življenje posameznika kot tudi poslovanje organizacij je postalo bistveno bolj kompleksno in zapleteno. Pri tem se trend zgolj še krepi in pridobiva hitrost. Posledično se svet vztrajno globalizira in povezuje, trgi so vse bolj nasičeni z dobrinami, marže vse nižje, možnosti izbire za posameznika v zahodnem svetu pa skoraj neomejene. Za povrh so tukaj še nove in nove tehnologije, ki prodirajo v vsako poro našega življenja.
 
Velike spremembe zahtevajo povsem nove pristope. Ključno vprašanje je seveda, kakšni so novi pristopi, ki zagotavljajo uspeh. Odgovor lahko dobimo, če analiziramo najuspešnejše posameznike, ki so nekako naravno zacveteli v družbi znanja. Analiza kaj hitro pokaže, da so ti posamezniki hitro in učinkovito razvili nove veščine, ki so ključ do uspeha v 21. stoletju. Poglejmo si tistih 10 veščin, ki so najbolj pomembne in so srce kariernega uspeha posameznika v družbi znanja.
 
Vizionarstvo
Prvo mesto med veščinami 21. stoletja si zagotovo zasluži vizionarstvo. V družbi znanja imamo vedno zgolj dve opciji - sledimo svojim ciljem, ali pa uresničujemo cilje drugih ljudi. Ravno vizionarstvo je tista veščina, s katero si jasno začrtamo vizijo lastnega življenja, kaj želimo v življenju doseči in kako bomo realizirali vse svoje potenciale. Samo človeški možgani imajo sposobnost, da si predstavljajo stvari, še preden so te ustvarjene, kar pomeni, da najprej potrebujemo jasno vizijo, ki nas vsakodnevno navdušuje in nam tudi omogoča, da živimo čim bolj polno in aktivno življenje.
 
Vizionarstvo se seveda ne konča pri osebnem življenju. Prav tako je pomembno v kariernem udejstvovanju in podjetništvu. Tako kot potrebujemo jasno vizijo osebnega življenja, je ključno, da imajo podjetniki jasno vizijo, kakšno podjetje si želijo ustvariti. Bolj kot je jasna vizija, bolj motivira in osredotoči podjetnika. Velja omeniti še, da novodobna vizija in motivi, ki izhajajo iz te, na prvem mestu redko vključujejo materialne potrebe podjetnika. Bolj kot hitri avtomobili in milijoni za počivanje na lepih plažah so novodobne vizije prežete z željo po ustvarjanju izjemnih produktov, spreminjanju sveta na boljše in služenje svetu.
 
(Big Stock Photo)

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"