|
|
||
Veliki igralci v majhni tržni nišiSlovenska proizvodna podjetja naj poiščejo majhen košček prostora pod soncem, kjer so lahko najboljša.
Tudi tokratni podjetnik leta je zgodba zase, posebna, unikatna. Na solidni podlagi družinskega podjetja je razvil industrijo dobavljanja plastičnih pokrovčkov v kakovostnem razredu, ki ga pričakujejo najzahtevnejši kupci z visokimi standardi glede materialov, higienske neoporečnosti, funkcionalnosti itd. Slišal sem nekoga zamahniti z roko, češ: kaj je to takega – brizganje plastike, pritisneš na gumb in kosi sami letijo iz stroja. Zdi se, da je tako razmišljanje zelo značilno: ko nekomu nekaj uspe, je uspeh skoraj nujno relativizirati in zmanjšati njegov pomen. Vendar je zgodba letošnjega podjetnika leta taka, da bi se mnogi iz nje lahko veliko naučili.
Brizganje plastike je v zgodnjih letih podjetniškega razcveta Slovenije veljalo za privlačen posel. Zaradi tehnologije, ki nekaj stane in zahteva nekaj osnovnega tehničnega znanja, je bila panoga relativno nizko konkurenčna, trg je bil relativno dobro zaščiten pred tujo konkurenco in mnogim je uspelo zaradi relativno dobre razlike v ceni, kar pomeni, da ni tako pomemben nadzor stroškov, saj kupec prenese vse. Višje cene repromaterialov in energije je bilo preprosto prevaliti na kupca. Toda časi so se spremenili in v kontekstu sodobnega tržnega gospodarstva je začela delovati konkurenca. Kupci z močnim tržnim položajem so začeli narekovati pogoje, pritiski na znižanje cen ob stalnem dvigovanju kakovosti so se povečevali, plačilni pogoji zaostrovali. Hkrati so na medpodjetniškem trgu zrasle cene vhodnih materialov, tudi plastičnih mas, katerih cena je precej odvisna od gibanja cen nafte.
Preživeli so samo najmočnejši. Ne tisti, ki so obvladali samo tehnološki proces, ampak tudi poslovnega. Zmanjševanje stroškov, kamor sodijo tudi vpeljevanje najsodobnejših in najučinkovitejših tehnologij, stalen razvoj in izboljšave, optimizacija zalog, pravilno financiranje in še marsikaj, je postalo nuja za preživetje na trgu, kjer te jutri lahko nadomesti drug dobavitelj.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|