Vitko in agilno podjetje

Avtor: Blaž Kos | Objava: 08.06.2012

Podjetniški uspeh ni zgolj posledica dobrih genov ali sreče. Z metodologijo vitkega podjetja se gradnje uspešnega podjetja lotimo sistematično.



Trgi so prenasičeni z dobrinami, potrošniki skrajno zahtevni in visoko izobraženi, konkurenca globalna, hitrost tehnoloških in drugih sprememb vse večja, poslovno okolje je postalo popolnoma nestabilno … to je le nekaj karakteristik, ki sta jih prinesla informacijska revolucija in prehod v družbo znanja. Danes v razvitem svetu ni več vprašanje, kako razvijati, saj  človeški in drugi viri niso več tako redki, v ospredje je prišlo vprašanje, kaj razvijati, da ne bodo viri uporabljeni zaman, oziroma kako znižati tveganje angažiranja virov na minimum s strateškega ter organizacijskega in operativnega delovanja.  

S tako drastično spremembo poslovnega okolja se je pojavila tudi potreba po novem konceptu gradnje in vodenja podjetij, sploh v fazi, ko se na trg lansirajo povsem novi proizvodi ali storitve. Tako se je pred nekaj leti predvsem na podlagi knjige The Lean Startup, ki jo je napisal Eric Reis, in knjige Four Steps to the Epiphany, ki je plod dela Stevena Blanka, začel hitro širiti koncept agilnega vodenja in tako imenovanih vitkih podjetij (»the lean startup«). V knjigi so opisana različna orodja in njihova praktična uporaba, ki so temeljna novodobna vodila za lansiranje novih izdelkov na trg ali za zagon povsem novih podjetij. Oglejmo si nekaj ključnih orodij in pristopov, s katerimi po metodologiji vitkega podjetja sistematično zgradimo pot do podjetniškega uspeha. 

Podjetništvo je oblika menedžmenta 

Prva pomembna predpostavka koncepta vitkega podjetja je, da podjetniški uspeh ni izključno posledica dobrih genov, sreče ali tega, da smo na pravem mestu ob pravem času. Če analiziramo zgodovino, je bilo izjemno veliko podjetnikov ob pravem času na pravem mestu, pa jim ni uspelo. Uspelo je zgolj peščici. Podjetniški uspeh je tako večkrat posledica skrbno načrtovanega in izvedenega procesa dela, kar pomeni, da se tega procesa lahko vsakdo priuči. Podjetništvo ni nič drugega kot oblika menedžmenta. Čeprav se velikokrat zdi, da gre za povsem drugačni vlogi, pri čemer je podjetnik prodajalec čustev (vizije), inovator in človek novih priložnosti, menedžer pa tisti, ki organizira sredstva (razum), podjetništvo v sodobnem času zahteva znanstven in sistematičen pristop.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *