Voditeljstvo in informacijska tehnologija

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 08.11.2011

Zaposleni opravlja svoje delo na delovnem mestu, na delovišču, pri stranki, v pisarni, danes pogosto tudi za računalnikom. Kaj pa vodja?



Je dovolj, da sedi v pisarni ob računalniku ali v sejni sobi? Nikakor ne. Če želite biti uspešni, morate med ljudi – med sodelavce, zaposlene, stranke. Voditeljstvo pomeni povezavo z vsemi, za katere skrbite, vplivate nanje, jih spodbujate in jim pomagate. Boljša povezanost z voditeljem zaposlene motivira, saj vas vidijo, vedo, kaj delate, so z vami v stiku, ne nazadnje pa tudi oni vam lažje posredujejo svoje videnje. Neposredna osebna povezava (tudi vidna) človeka preprosto sili v bolj pristen, verjetno tudi bolj etičen odnos.
 
Če kje, potem je na področju voditeljstva in motiviranja zaposlenih prav zaradi informacijske tehnologije danes več možnosti kot kdajkoli v zgodovini. Video, teleprisotnost, tviter, blogi, družbena omrežja … Vsa ta sporočilna sredstva vam omogočajo stik z večjim številom naslovnikov, ponujajo pa še nekaj – konsistentnost sporočanja. Vsi naslovljeni dobijo isto sporočilo, neposredno od vas, s čimer tudi najlažje posnemajo vaš vzor in se od vas učijo. Namreč, vse več znanj se danes prenaša od voditelja na sodelavce kar v delovnem okolju samem.
 
Preporod videa
 
Pred leti se je začetno navdušenje ohladilo zaradi premajhnih prenosnih hitrosti in predrage opreme. Današnja sredstva videokomunikacije so mnogo bolj dostopna, prenosne zmogljivosti so večje – video postaja dostopen. Ne le v razkošno opremljenih sejnih sobah, zdaj si video lahko privoščite tudi iz domače pisarne, s tabličnega računalnika, prenosnega telefona ...
 
Videoposnetki so lahko odlično sporočilno sredstvo. Večina naprav je sicer opremljena s kamero in mikrofonom (tudi fotoaparati), obstajajo pa tudi namenske male kamere (npr. Vado, Flip …), ki omogočajo posnetke visoke kakovosti. S teh kamer je mogoče posnetke naložiti v računalnik ali kar naravnost na določeno spletno mesto. Videoposnetke lahko pred objavo dodelujete in popravljate. Objavite jih (npr. kot videoblog) na določenem spletnem mestu – lahko je to vaš notranji spletni strežnik ali pa javno mesto, kot sta YouTube! in v Sloveniji v akademskih krogih znani videolectures.NET.
 
Ob pripravi videoposnetka morate misliti na nekaj stvari. Če želite nagovoriti zaposlene (motivacijsko sporočilo, pomembna objava ipd.) ali poslati sporočilo strankam, večinoma veljajo naslednja osnovna pravila:
·   video naj bo dolg od dve do največ pet minut,
·   slika naj bo preprosta, morda le vi na enobarvnem ozadju, ki prijazno in z navdušenjem govorite (čim manj naj bo stvari, ki bi lahko motile),
·   tema naj bo ena sama – začnite in končajte jo tako, da bo vaše sporočilo jasno vsakomur.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *