Vrnitev k osnovam

Avtor: Nastja Mulej | Objava: 08.10.2010

Colin Egan svetuje podjetnikom, naj se vrnejo k osnovam, kot so osredotočanje na vrednost za potrošnika, blagovna znamka, inovacije in jasna strategija.


Colin Egan: »Če podjetje lahko preživi 30 zaposlenih, to že pomeni, da so znamka. V očeh svojih odjemalcev nekaj delajo prav. Vprašanje je, ali želijo zgraditi globalno znamko?«

Colin Egan je imel v 80. letih prejšnjega stoletja v svojem domačem kraju na Irskem nočni lokal, restavracijo in klub. Bil je didžej, ki je ponujal zabavo ob videu, še preden se je pojavil MTV. Njegovo trženje v gostinstvu v tistih časih je bilo intuitivno. Delal je drugače, kot so delala vodilna velika podjetja. Njegovi gostje so bili vsi tisti, ki niso smeli v druge lokale. Imel je nadzor nad glasbo, tako da je lahko vrtel karkoli. Njegova glavna razlikovalna točka pa so bili vratarji, nekdanji vojaki, ki niso pili, ki so se znali tepsti in ki so se jih vsi obiskovalci spoštljivo bali. Imeli so dvakrat večjo plačo kakor v drugih barih. Zaposlenim je dajal 30 odstotkov višje plače od drugih, ker je lahko privarčeval pri stroških za didžeja.
 
Danes je Colin Egan raziskovalec, svetovalec, predavatelj in avtor. Ustvaril je znamko. Reče se ji Colin Egan. Njegove teme so strateško trženje, strateško vodenje, osredotočanje na potrošnika, moč trga in upravljanje znamk, o čemer predava tudi na IEDC-Poslovni šoli Bled. Delal je za BP, Philips, Castrol … Hkrati pa je mojster majhnih in mikro znamk. Njegova strategija: vedno moraš biti korak pred ostalimi. To predlaga tudi vam.
 
 
Najtežje je biti v sredini
 
Pravite, da majhna in srednja podjetja marketing gradijo intuitivno. Kako? Lahko to trditev malce sistematizirate?
Večina majhnih podjetij ne zraste prek 20 zaposlenih, ker bi to zahtevalo najemanje profesionalne pomoči pri vodenju. Naštejem vam lahko tisoč primerov, v katerih se zunanji najeti človek po duhu ni uskladil z lastnikom. Najboljši je Apple v zgodnjih 80. letih, ko je menedžer, ki je prej delal v podjetju Pepsi, odpustil Steva Jobsa, ustanovitelja, ker ni bilo rasti.
 
Osebno mislim, da obstajata pri majhnih in srednjih podjetjih dva poglavitna izziva: eden je prehod v večje podjetje, drugi pa je nasledstvo od ustanovitelja podjetja. Najboljši primer je v Nemčiji. Poznate jo po podjetjih Porsche, Bosch, Siemens … A pravi motor nemškega gospodarstva so podjetja, ki imajo manj od 500 zaposlenih, tipična družinska podjetja, ki zmagujejo na globalnem trgu vsako v svoji niši in so šampioni nemškega izvoza. Eden od sodelavcev na IEDC, dr. Hermann Simon, ki je v doktoratu raziskoval skrite prvake, je enako ugotovil za Slovenijo: proizvajalci jadrnic, smuči …
 
Sicer pa pri trženju ni razlik, potrošniški ali medorganizacijski trg, proizvajalci storitev ali izdelkov, velika ali majhna podjetja. Največji izziv za slovenska srednja podjetja je, da so prevelika, da bi bila prilagodljiva, in premajhna, da bi se borila.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *