Vroči poudarki z MOSa

Avtor: Petra Mauer | Objava: 05.10.2010

Na obrtnem sejmu v Celju smo lahko slišali kar nekaj obljub podjetnikom, pa tudi opozoril, ki jih ne gre preslišati.



V knežje mesto je septembra na enega največjih sejemskih dogodkov v tem delu Evrope prišlo več kot 150 tisoč obiskovalcev, ki so si z zanimanjem ogledali ponudbe podjetij in obrtnikov iz več kot tridesetih držav. Na MOS-u se je predstavilo več kakor 1000 neposrednih razstavljavcev, skupaj z zastopanimi podjetji okoli 1700 podjetij in obrtnikov. Letos so se dogodka prvič udeležili razstavljavci iz Indonezije, Egipta in Katarja. V osmih dneh se je zgodilo tudi več kot sto strokovnih prireditev, posvetov, predavanj in okroglih miz.
 
Samuel Žbogar, minister za zunanje zadeve: »Radi bi postali učinkovit servis, na katerega bi se podjetniki rade volje obračali po vse potrebne informacije, pomoč, nasvete.«
Velike obljube gospodarske diplomacije
 
Lani oktobra je bil v okviru ministrstva za zunanje zadeve ustanovljen Direktorat za gospodarsko diplomacijo in razvojno sodelovanje, katerega cilj je ščitenje, uveljavljanje in promoviranje slovenskega gospodarstva v tujini. Kako pa gospodarska diplomacija, katere prioriteta je predvsem pomoč malim in srednjim podjetjem, dejansko poteka?
 
Minister za zunanje zadeve Samuel Žbogar je povedal, da je pri nas 98 odstotkov malih in srednje velikih podjetij, a le 30 odstotkov teh deluje v tujini. »Radi bi postali učinkovit servis, na katerega bi se podjetniki rade volje obračali po vse potrebne informacije, pomoč, nasvete … Želimo si, da bi mala in srednja podjetja v čim večji meri izkoriščala našo globalno mrežo in orodja, ki jih imamo za ponujanje pomoči in podpore pri razvijanju gospodarske diplomacije.« Med orodji je posebej izpostavil 56 diplomatsko konzularnih predstavništev, 70 častnih konzulov, gospodarske delegacije, poslovne klube ter spletni portal Izvozno okno za neposredno pomoč vsem poslovnežem. Minister je udeležencem še pojasnil, da bo ministrstvo na račun krčenja nekaterih dodatkov, ki jih imajo veleposlaništva, ustanovilo račun oziroma poseben fond za promocijo slovenskega gospodarstva v tujini. Veleposlaniki bodo tako imeli na razpolago določena sredstva, s katerimi bodo lahko pomagali kakšnemu podjetju pri vstopanju v novo poslovno okolje na tujem trgu.
 
Po besedah ministra mreža ekonomskih svetovalcev v tujini ponuja pomoč podjetjem pri navezovanju stikov s potencialnimi poslovnimi partnerji, pridobivajo razpoložljive informacije o bonitetah in finančnem poslovanju podjetij, svetujejo pri opredelitvi ustreznega načina vstopa na trg in pripravi plana aktivnosti, iščejo poslovne priložnosti slovenskemu gospodarstvu prek mreže častnih konzulov in še kaj.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *