Vsakdo je nosilec sprememb

Avtor: Martina Budal | Objava: 07.05.2012

Socialno podjetništvo je najbolj razvito v angleško govorečih delih sveta. Počasi pa ta podjetniški pristop k družbenim spremembam prodira tudi k nam.


Raffaela Then: »Socialni in običajni podjetniki imajo iste vrednote in enak pogled na svet, le smer delovanja je nekoliko drugačna.«

Pred dobrimi tremi desetletji je Bill Drayton ustanovil organizacijo Ashoka, ki je v tem času zrasla v največjo organizacijo, ki povezuje socialne podjetnike z vsega sveta. V 70 državah ima skupno prek 3000 članov, socialnih podjetnikov, za katere izbirni odbor meni, da imajo možnost spremeniti svet. V Evropi je Ashoka prvo pisarno odprla v Nemčiji pred skoraj desetletjem, pisarne ima še na Poljskem, Irskem, v Franciji in Avstriji, najnovejšo pa so odprli na Švedskem.
 
Drayton je organizacijo poimenoval po indijskem voditelju, ki je v tretjem stoletju pr. n. št. združil prebivalce indijske podceline, se odpovedal nasilju, svoje življenje posvetil družbeni blaginji in ekonomskemu napredku ter se vpisal v zgodovino kot prvi socialni inovator. O socialnem podjetništvu se po sprejetju zakona pred letom dni vse bolj razpravlja tudi pri nas. O vlogi socialnega podjetništva v sodobnem svetu smo se zato pogovarjali z Raffaelo Then iz avstrijske pisarne Ashoka.
 
Zavračate klasifikacijo, da sodite v neprofitni sektor in ga nadomeščate z izrazom državljanski sektor. Zakaj?
Menimo, da neprofitno ne pove ničesar o tem, kar v resnici počnemo. Želimo vzpostaviti močan globalni državljanski sektor in investiramo v ljudi, da bi postali nosilci sprememb in sami naredili nekaj. Neprofitno lahko pomeni marsikaj in je pogosto povezano z dobrodelnostjo. Mi pa nismo dobrodelna organizacija.
 
Socialni podjetniki, ki jih Ashoka financira, postanejo člani?
Tako je. Dobijo triletno podporo, ki je namenjena plačevanju življenjskih stroškov, da se lahko v tem času popolnoma posvetijo svojemu projektu in nimajo skrbi, da morajo zaslužiti denar iz drugega vira. Po tem obdobju pa imajo vseživljenjsko brezplačno svetovanje naših partnerjev in drugih članov. Želimo, da so naši člani aktivni člani mreže in sodelujejo pri izmenjavi idej. Ne gre samo za finančni aspekt, z njim pa želimo poskrbeti, da se osredotočijo na posel, razvijejo svojo idejo in da ta zraste.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *