Vse je v genih

Avtor: Anita Ivačič | Objava: 08.02.2013

Podjetje Genelitik je zraslo na vznemirljivi znanstveni ugotovitvi, da lahko s poznavanjem genskega zapisa in temu prilagojenim prehranskim in življenjskim stilom učinkovito shujšamo, preprečimo razvoj nekaterih bolezni in tako ohranimo svoje zdravje. Z razvijanjem novih produktov za zdravje in dobro počutje s področja nutrigenetike se odpirajo še neslutene poslovne možnosti.


Jure Zadravec: »Kljub temu, da imaš najboljši produkt, ga je treba znati tudi prodati in ustvariti dodano vrednost.«

Če za človeka kot družbeno bitje velja, da je ob rojstvu tabula rasa, po drugi strani prinese na svet že zakodirane telesne značilnosti, zapisane v njegovi DNK. Zato je »poznavanje informacij, zapisanih v DNK posameznika, ključno za zdravo življenje, preprečevanje razvoja bolezni ali za učinkovito hujšanje,« so prepričani v podjetju Genelitik. Zastavili so si verjetno tipično vprašanje vsakogar, ki se bori s kilogrami: »Zakaj lahko nekdo veliko je, pa je kljub temu vitek, medtem ko drugi sladkarij še pogledati ne sme?«  

Odgovor se skriva v mladi, a spričo naraščajoče debelosti svetovnega prebivalstva obetavni veji genetike - nutrigenomiki, ki se ukvarja s preučevanjem odnosov med genotipom in prehranskimi navadami posameznika. A iskanje idealne teže je zgolj postranska korist; kar posameznik z ustrezno prehrano pridobi, je predvsem dobro počutje in zdravje. Vse bolj prihaja v ospredje tudi zgodnja skrb za prehrano otrok.  

Produkt je treba znati prodati  

Biokemik Danijel Stojkovič se je prvi poigraval z zamislijo trženja analize DNK, ekonomsko znanje za prodor na slovenski in tuji trg pa sta prispevala Marko Kotrle in Jure Zadravec. »Ideja me je zelo pritegnila,« pravi Zadravec, direktor in solastnik podjetja, »a kljub temu, da imaš najboljši produkt, ga je treba znati tudi prodati in ustvariti dodano vrednost«. Tudi takrat ravno sveža znanstvena študija stanfordske univerze je potrjevala dva- do trikrat večjo učinkovitost metode hujšanja, ki temelji na analizi DNK, tako da so vedeli, da razmišljajo v pravi smeri.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *